Nevoit sã-ntineresc

Numai la aşa ceva nu m-aş fi gândit şi numai aşa ceva nu mi-ar fi trecut prin cap. Nu de alta, dar asta este o chestiune chiar serioasã, ori, astea serioase, nu prea îmi trec mie prin cap. Au observat cã pe lângã capul meu este mult mai mult loc liber şi se duc p-acolo.
Am mai povestit cã mama m-a purtat numai în pantaloni scurţi, fie varã, fie iarnã, pânã pe la vreo 12-13 ani, atunci când mi-a cumpãrat prima pereche de pantaloni lungi. Renumiţii pantaloni “panã”. Pantaloni pe care i-am rupt chiar în prima zi de purtare, la sãniuş. De fapt, ca sã spun adevãrul gol-goluţ, nici pe ãia nu mi-i cumpãrase mama, ci mi-i adusese moş Crãciun!
Când am plecat din Bucureşti la Podari, pe când eu aveam vreo 10 ani, acolo copiii au râs de mine, vãzându-mã în pantaloni scurţi. Pentru cã acolo, pe atunci, nu se ştia de pantaloni scurţi. Nici un copil nu umbla altfel îmbrãcat decât cu pantaloni lungi.
Am purtat pantaloni scurţi, fãrã sã râdã nimeni de mine, de-abia pe la 17-18 ani, atunci când au fost introduşi în uniforma de varã, la liceul militar.
De-atunci s-a scurs o juma de secol peste mine. A venit şi vara asta toridã şi am trecut iar la pantaloni scurţi. Pânã-ntr-o zi când, o doamnã simandicoasã mi-a adus la cunoştinţã cã ţinuta mea cu pantaloni scurţi este indecentã, chiar oribilã. Iar argumentul principal al criticii ‘mneaei era … vârsta mea. Cicã, la anii mei, este indecent, este oribil sã apar pe stradã în pantaloni scurţi.
Acu’, ce alteva aş putea face, decât sã întineresc? Mi se pare soluţia cea mai la îndemânã. Cã, vara nu e sub controlul meu, iar copiii din Podari au crescut şi ei şi nu mai râd. Nu mai râd nici ãia mici, cã acuma se poartã şi acolo pantaloni scurţi. Doar la liceul militar am auzit cã s-a renunţat la ei. Cicã, nu sunt decenţi. Bag seama cã liceul militar este populat acuma cu elevi de vârsta mea. Cã, altminteri, nu vãd cum ar fi indecent un puşti de 17 ani în pantaloni scurţi.
Se pare cã Armata a devenit o instituţie tare ruşinoasã! Cã, şi pe la unele unitãţi sanitare ale Armatei au apãrut anunţuri prin care se interzice portul pantalonilor scurţi. Probabil, pentru ca militarii români din Afganistan sã nu stânjeneascã privirile “învoalate” ale localnicelor!
P.S. Mi-a scris Dumnezeu. Cicã: “Hai încoa’, cã la voi e cam cald! Te aştept în Rai.” I-am rãspuns: “Doamne, eu sunt în pantaloni scurţi şi sandale romane. Nu mã schimb. E OK?”. Mi-a rãspuns şi El. Cicã: “Eşti nebun? In Rai, în pantaloni scurţi?! Ia mai stai tu acolo, cã Mã enervaşi! Dacã o sã-mi aduc aminte de tine peste câteva sute de ani, te-oi chema atunci. Dacã nu, sã fii sãnãtos şi sã stai acolo pânã te-oi chema Eu!”
M-a pus la punct, este?
P.S.2-29 iulie 2015
Rândurile de mai sus le-am publicat în urmă cu vreo patru ani. Bag seama că și atunci era cald vara. Sunt curios dacă și le mai amintește cineva. Eu, cu mâna pe inimă, mărturisesc că nici măcar după ce le-am recitit nu mi le-am amintit. Doar stilul mi l-am recunosc. Și, desigur, personajele. Toate!

6 gânduri despre „Nevoit sã-ntineresc

  1. Vezi că Dumnezeu te-a tras în piept! Termenul limită până la care muritorii pot ajunge la el este de 120 de ani! Dacă depășești vârsta respectivă, te duci în partea cealaltă, unde este și vodcă și guleai, și alte cele! Asta, seara, că ziua ești la smoală! Așa că, gândește-te bine, să nu depășești 120 de ani! Și să știi că Dumnezeu este bun și iartă, așa că s-ar putea să închidă ochii la pantalonii tăi scurți! Mai ales că acolo sunt numai îngeri, nu și „îngerițe”!

  2. Șefii din armată dar și duduia cu pricina nu știu că supraîncălzirea unor anumite zone dăunează grav sănătății ? Pantalonii scurți sunt singura ținută potrivită pe caniculă.

    • Care … sefi din armata!?! Pai, ce, in armata mai exista sefi? Acuma, acolo, sunt manageri. Daca-i intreaba cineva ce manageriaza, la cad epoletii.

  3. PS. Ce este indecent la femei nu este indecent și la bărbați. Din anumite puncte de vedere, femeile și bărbații nu vor fi niciodată egali.

    • Ar trebui sa le spuna cineva ca nu pot fi egale cu barbatii si asa-ziselor feministe, care, cica, lupta pt egalitatea femeilor cu barbatii. Daca eu as fi mai marele lumii, le-as da egalitatea pe care o clameaza. De-abia atunci si-ar da ele cu pumnii in cap. E adevarat ca si barbatii m-ar injura, ca nici ei n-au nevoie de femei egali cu ei. Asta ca sa nu mai spun ca, daca as ar fi fost mai bine, Dumnezeu ar fi facut doar fiinte de acelasi gen, absolut egale.
      Desigur, nu discut despre dreptul de a stranuta, la fel ca barbatii, dreptul de a fuma, tot ca barbatii, dreptul de a se imbata, tot ca barbatii, dreptul de a umbla nespalate, ca UNII barbati, drepturi pe care si le-au luat multe femei fara sa faca vreun miting sau vreun ONG care sa lupte pentru drepturile lor.
      Ma opresc, ca am depasit limita … pantalonilor mei scurti!

Lasă un răspuns

