Anul schimbării

-De ce zici tu că anul ăsta este anul schimbării? N-am auzit afirmația asta pe nicăieri. N-am întâlnit-o nici măcar în zodiacul chinezesc. Da’ să nu-mi spui că este anul schimbării fiindcă ai tu de gând să-ți schimbi ochelarii, sau papucii!
-Nici pe departe! Ochelarii mei sunt buni, papucii la fel.
-Atunci?!
-Dom’le, ar fi multe de spus, dar mă rezum la una. Anul ăsta se va schimba paradigma existențialității mele.
-Cât timp ți-a luat să inventezi chestia asta?
-N-am inventat-o eu. Eu doar mi-am amintit-o. O auzisem pe când eram foarte tânăr și nu dădeam doi bani pe așa ceva. Acuma …
-Hai că m-ai făcut curios. Zi-mi și mie ce e cu existențialitatea aia!
-Pe când eram eu foarte tânăr, adică prost de tânăr, cum se zice, am auzit mai mulți oameni spunând că Dumnezeu l-ar fi făcut pe om ca să dureze 70 de ani. Tot ce este peste 70 de ani se considera, atunci, bonus de viață. Acuma nu știu dacă mai este valabilă limita de 70 de ani, poate s-a modificat, dar eu nu sunt proaspăt pe Pământ, deci mie nu mi se aplică noile descoperiri, ci tot alea vechi.
-Și ce-i cu asta?
-Păi, eu împlinesc termenul de garanție anul ăsta. Deci, cu siguranță voi cunoaște o schimbare. În cel mai fericit caz, voi intra în … “zodia bonusului”.
-Deși te tot lauzi că nu crezi în zodiac, văd că tot inventezi zodii. După zodia leului pricăjit, acuma vii și cu zodia bonusului. Dar, dincolo de eventuale schimbări care nu depind de tine, adică nu trebuie să faci tu nimic ca să se întâmple, ai în vedere și tu vreo schimbare din aia pe care s-o faci tu?
-Îmi bâzâie mai multe prin cap. Atât de multe, încât parcă văd că o să treacă anul și eu n-o să apuc să fac ceea ce mi-aș dori.
-Spune măcar una din cele multe care-ți bâzâie prin cap!
-Uite, mă gândesc să schimb … titlul viitoarei cărți.
-Păi, nu ziseseși că „Sfârșitul unui roman ratat este ultima”?
-Ba da, dar am menționat că este ultima, cu semnificația de cea mai recentă, nu de cea de pe urmă. De fapt, tocmai pentru că-mi bâzâiau prea multe prin cap, am făcut acea mențiune, fiindcă nu știam ce va fi. Ca să nu întrebi iarăși, îți spun eu câteva titluri care-mi zboară prin cap și nu mă pot stabiliza. Unu ar fi fost „Deveniri” și ar fi conținut toate devenirile mele, de la cum am devenit om, trecând prin cum am devenit eu domn, domnitor, președinte, Mafalda, bolnav psihic model, baliză acustică și toate celelalte deveniri de până acum, plus ce aș mai fi devenit între timp. Că, mai zilele trecute, de exemplu, am devenit și geniu, dar nu-ți povestec acuma cum.
Un altul ar fi fost „Cu șareta prin Univers” și ar fi conținut toate „amintirile” și „descoperirile” mele legate de Univers și de extratereștri, inclusiv cele referitoare la relațiile mele cu ei. Plus, desigur, eventuale călătorii prin Univers, sau vizite ale extratereștrilor, care ar fi avut loc de acum înainte.
Iar mai de curând s-a băgat în roiul care-mi bâzâie prin cap și ideea cu titlul „Schimbări de paradigmă pe bandă rulantă”. Nu-ți mai detaliez ce ar fi conținut, dar n-ar fi lipsit nici „Schimbare de paradigmă în filozofia existențială a turmei”, nici „Schimbare de paradigmă în călătoriile interstelare”. Asta ca să-ți dau doar două titluri, mai de la începuturi și până mai de curând, să ai după ce să umbli, ca să te lămurești ce e cu ele.
Numai că, de câteva nopți încoace, mă trezesc din somn cu alt titlu în cap. Nu știu de ce, a început să-mi zboare prin cap și „La capăt de drum”, cu varianta „La capătul drumului”. Aproape că mi-e teamă să mă întreb ce o fi cu acest capăt. Așa că, mă gândesc să schimb ceva, să tai roiul ăsta de gânduri care nu-mi dă pace, și o să apelez la altul titlu.
-Ce titlu?
-Păi, nu ți-am spus?!? ANUL SCHIMBĂRII!

2 gânduri despre „Anul schimbării

Lasă un răspuns

