În România, minciuna este încurajată prin legi

Să fiu al naibii dacă nu am impresia, adeseori, că legile românești sunt făcute pentru proști. Dar nu pentru proștii ăia care-s proști, ci pentru cei pe care mai tarii zilei ne consideră proști. Ăia care chiar sunt proști nici nu știu că există legi, nici nu-i interesează. D-aia cred că, în România, cel mai bine este să fii prost. Că dacă nu ești prost, ești luat de prost și ți se dă în cap cu legi care fie n-au nici-o noimă, fie sunt special făcute ca să poată fi încălcate numai de cei mari și tari și de ai lor.
Prima lege pentru proști este chiar legea de căpătâi, anume Constituția. Auzi, cică nimeni nu este mai presus de lege. Vorba lu’ Mircea Badea „Să mori tu?!?”
Legea zice că o hotărâre judecătorească definitivă este executorie. În urmă cu vreun an-doi, poate trei, a existat o hotărâre judecătorească definitivă prin care se stabilea returnarea unor sume de bani unei categorii profesionale, pare-mi-se profesori. Conform legii, acea hotărâre trebuia pusă în practică. Numai că, cel care se autointitula șef al statului, fără ca în Constituție să figureze această denumire la capitolul destinat președintelui, a ieșit pe posturile de televiziune și a spus că nu se va aplica întrucât nu sunt bani. Oare ce s-ar fi întâmplat dacă un contribuabil oarecare ar fi zi la fel în cazul în care ar fi fost obligat printr-o hotărâre judecătoarească definitivă, să dea niște bani, nu contează cui? Sechestru pe bunuri, pușcărie, oprobiu public, etc. În cazul respectiv ce s-a întâmplat? NIMIC! CSM-ul, care-și dă ochii peste cap ori de câte ori un neica nimeni zice că o procuroare are fusta scurtă și i se vede pistolul, văitându-se că vorbele alea afectează independența justiției, n-a zis nici mâr, deși, în cazul respectiv justiția a fost călcată în picioare, nu doar i-a fost afectată independența.
Cum e cu „Nimeni nu este mai presus de lege”!?! Măcare să fi avut bunul simț ăia care au făcut legile să fi zis „Nimeni nu e mai presus de lege, în afară de noi”. Măcar erau cinstiți și nu ne tratau ca pe niște proști.
Orice om care încalcă legea, sau nu-și îndeplinește sarcinile bine, suportă niște consecințe. Dar atunci când procurorii întocmesc rechizitorii penibile, care sunt returnare de instanțe, sau care susțin mai degrabă nevinovăția celui pe care vor să-l trimită în instanță, consecințele sunt suportate de noi, ceilalți. Pentru că ei își iau lefurile frumoase, din bugetul la care contribuim toți, pentru întreaga perioadă în care au muncit PROST. Ba, uneori, cei învinovățiți aiurea de procurori, mai pretind și niște despăgubiri și le mai și obțin. Cine le plătește, procurorii? Aș! Le plătim noi.
La fel stau lucrurile cu judecătorii care dau sentințe strâmbe, fie din prostie, fie contra șpagă. Sentințele alea strâmbe sunt îndreptate la CEDO iar despăgubirile le plătim noi, nu le plătesc judecătorii care au dat sentințe strâmbe.
Dacă nimeni nu este mai presus de lege, hai să plătim tot noi și amenzile pe care le primesc șoferii de TIR-uri pe autostrăzile Europei! De ce nu?!? Sau măcar pe cei care sunt amendați aici, în România, că aici încalcă, evident, o lege românească, nu una internațională.
Dar medicii de ce sunt acuzați de malpraxis și plătesc, atunci când greșesc, iar procurorii, judecătorii nu? Ei, procurorii și judecătorii sunt mai presus de lege?!?
Dar de ce unii oameni declarați incompatibili pentru diverse funcții, potrivit legii, de către organele prevăzute de lege, sunt împiedicați să ocupe acele funcții, iar președintele dimpotrivă, este aplaudat?!? Cumva, el este mai presus de lege?!?
Să modifice dracului prevederile legilor, începând cu Constituția! Măcar să nu mai promovăm minciuna prin prevederi legale, că și așa se minte în țara asta mai ceva ca în Țara Minciunilor, nu este nevoie să mai udăm la rădăcinile minciunii cu legi, ca să crească.

P.S. În dulce stilul care văd că mă caracterizează tot mai abitir, uitasem chiar aspectul care m-a făcut să scriu rândurile de mai sus. Există mai multe legi care stabilesc niște drepturi pentru anumite categorii profesionale. Legile respective definesc foarte bine categoriile profesionale care beneficiază de acele drepturi precum și condițiile în care beneficiază de ele. Numai că, unele din zisele legi prevăd că, un cetățean care aparține categoriilor profesionale definite de lege, beneficiază de acele drepturi DACĂ face o cerere. Culmea este că, în unele cazuri, în respectiva cerere cetățeanul trebuie să menționeze niște date pe care el nu le deține ci se află în arhivele instituțiilor prevăzute chiar de lege ca fiind cele care acordă menționatele drepturi. Păi, nu știu dacă există minciună mai mare ca asta! Minciună legiferată de statul românesc care, se pare, nu are nimic mai de preț decât preocuparea de a face din cetățenii săi cei mai mari mincinoși de pe Terra. Or fi lansat ăia de la ONU, sau de la UE, sau de la NATO un concurs în acest sen și n-am auzit eu!

7 gânduri despre „În România, minciuna este încurajată prin legi

  1. Iar de când ”i-a făcut ca la rotisor”, nu cred că multă lume o să mai aibă curaj să remarce acest lucru. In stradă dau tonul numai ONG-urile plătite de Soroș, care, deocamdată, și-au atins scopul.

  2. Până la P.S. ai perfectă dreptatete și sunt de acord cu tine. Numi că cele de după P.S. au o anumită particularitate. Personal, am fost parte în elaborarea și promovarea acestei legi. Numai că s-au trezit unii care doresc să primească mai mult decât li se cuvine, fapt pentru care acționează pentru neaplicarea legii respective, pentru că dumnealor nu prea știu să citească și să judece o lege. Am impresia că respectivii acționează la îndemnurilor unor forțe interne și externe, al căror scop este să dicrediteze Armata României și așa destul de vulnerqabilă.
    Acei „domni” uită una dintre obligațiiile din Constituția Românei, care precizează că Armata are ca misiuni și „să asigure ordinea publică, să apere „statul de drept”!

    • Dvs va referiti la o chestiune concreta, eu ma refer la principiu, pentru ca asemenea prevederi nu au aparut acuma, in situatia la care va referiti. NU poti sa dai o lege prin care acorzi niste drepturi CELOR CARE FAC CERERE. Cererile se rezolva de la caz la caz si ele apar la initiativa petentului, nu a legiuitorului. Legiuitorul poate stabili CUM se rezolva niste cereri. Suna ca dracu sa stabilesti niste drepturi, sa definesti categoria profesionala care beneficiaza de ele, folosind CRITERII PROFESIONALE, si printre acele conditii sa introduci „sa faca cerere”. „Daca face cerere” NU poate fi conditie prin care stabilesti daca un om face, sau nu face parte din categoria profesionala careia ii acorzi acele drepturi.
      Cum ar fi sa scrie in Constitutie ca cetatenii sunt egali in fata legii DACA solicita in scris la primarie?!? Ma refer la cei care-s definiti in Constitutie ca fiind cetateni romani, nu la strainii care vor sa obtina cetatenie. Aia sunt alta categorie, deci au alt statut.
      Revenind la cazul concret la care va referiti dvs., cum sa scriu eu in cerere ceea ce nu stiu eu ci stie institutia careia ma adresez? Eu scriu in cerere ceea ce-mi dicteaza institutia? E ca la parchet cand scrii declaratia dupa cum ti-o dicteaza procurorul cu pistolul la tampla?
      Si fiindca m-ati „impins” la o situatie concreta, iata ce apare pe talonul de pensie pe ianuarie: „In vederea racalcularii pensiei este necesar sa trimiteti la CSP o cerere prin care sa alegeti 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate, conform art. 28 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, iar la CMJ o solicitare pentru reincadrarea activitatii desfasurate in conditii de munca„. Pai, nu va suparati, eu am statele cu toate datele necesare ca sa pot alege acele luni? Si daca eu nu cer, de ce nu mi se poate incadra activitatea in conditiile de munca legale, care nu sunt reglementate de mine? Adica, ce cer eu? Sa se aplice legea, nu?!? Doamne pazeste! Cred ca rad si curcile bete de noi! Si daca eu nu cer, ce se intampla? Sunt dat afara din categoria celor carora legea le confera niste drepturi, desi apartin acelei categorii prin toate celelalte elemente care ma definesc, asa cum sunt ele prevazute chiar de lege?!?
      In Romania se fac legi pentru hoti. Adica, sa nu poata hotii sa fure. La oamenii cinstiti nu se gandeste nimeni. Pe astia ii incurcam, ii zapacim, ii punem sa faca drumuri si sa scrie cereri in fiecare an, fara nici-o finalitate, pentru ca, intre timp se schimba legea deoarece apar niste hoti care reusesc sa o fenteze.

      • Stai, bre Don, n-o lua asa! Legea se aplica si fara sa faci cererea aia. Ca onor calculul se va face sau nu conform datelor celor mai favorabile tie, asta-i alta chestie – parca poti sa stii cine si cum calculeaza, in harmalaia asta?! Cred ca exagerezi; legea in cauza iti confera un drept si a stabilit cadrul pentru ca sa te bucuri de el, cererea fiind o portita deschisa ca tu insuti sa-ti cunosti dreptul, sa ti-l masori si sa psui:”dreptul meu este acesta, atat sa-mi dati”.
        Constantin are dreptate cand zice ca sunt unii care vor mai mult decat li se cuvine; de aici s-a iscat nebunia de pe Internet. Slava Domnului, protestul a capatat ulterior o alta turnura, una mai asezata, mai judicios elaborata, mai onoranta pentru noi, rezervistii. Sa vedem ce-o sa iasa.

      • Tu imi dai dreptate si cand ma contrazici. Cand zici „.. sunt unii care vor mai mult …”, automat mi-ai dat dreptate cand am spus ca legile SE FAC PENTRU HOTI. Pentru cei corecti, legea introduce printre criteriile profesionale si criteriul „Daca face cerere”. Noroc ca nu se imbata curcile, ca s-ar oua de ras!
        Astept sa-mi spui si cum fac eu rost de statele de plata, ca sa ma uit acolo sa vad care au fost cele mai favorabile sase luni din ultimii cinci ani. Sau, eu fac cererea, dar socoteala o fac altii? Pai, de ce n-o fac fara cererea mea, din moment ce legea imi acorda varianta cea mai favorabila?!? Si de ce trebuie sa cer eu sa-mi aplice normele cu privire la conditiile de munca, pe perioadele in care EI stiu unde am lucrat si ce conditii sunt prevazute de normative pentru acele locuri de munca?
        Este la fel ca la deciziile instantelor. Instanta da castig de cauza unor oameni, ceea ce inseamna ca acei oameni au niste drepturi LEGALE, dar ceea ce li se acorda acelor oameni NU se acorda tuturor celor care indeplinesc absolut aceleasi conditii, doar ca nu s-au adresat instantei.
        MINCIUNA este promovata VARTOS prin legi, iar HOTII SUNT PRINCIPALII BENEFICIARI ai legilor romanesti. Oamenii corecti SUNT STRIVITI DE LEGI!

      • Dragă prietene, de data asta vorbesc (scriu!) în calitatea de jurist. Am primit și eu talonul de pensie cu notificarea respectivă. Este o chestiune corectă, având în vedere că legea prevede „6 luni consecutive din ultimii 5 ani de serviciu”, dar continuă cu mențiunea: „dacă nu se face o astfel de cerere, se iau în calcul ultimele 6 luni înainte de pensionare”. Deci, dacă nu există o perioadă mai favorabilă, nu este necesară o cerere. Este o modalitate de a rezolva situația majorității pensionarilor militari care, de regulă, au avut solda cea mai bună la sfârșitul carierei. Există însă și oameni care au avut o astfel de perioadă cu mai mulți ani înainte de momentul respectiv. În același timp, este foarte dificil să fie identificate de către instituyția competentă perioadele cele mai bune. Nu trebuie uitat că nu toate datele pensionarilor militari au fost transferate corect în sistemele informatice. În ce privește situația condițiilor de muncă ce urmează a fi asigurate de către centrele militare locale, legislația modificată nu a fost încă informatizată, fapt pentru care fiecare pensionar trebuie să meargă la centrul militar de reședință, pentru a putea comnpleta sau corecta condițiile de muncă aplicabile.

      • Am inteles. Deci, institutiile subordonate MApN NU POT FACE NIMIC daca nu face pensionarul o cerere. DACA face pensionarul o cerere, se informatizeaza toate cele.
        Sa fim seriosi! Legea a stabilit vreo obligatie pentru unitatile detinatoare de state? Ca, eu NU am state acasa ca ma uit sa vad cea mai favorabila perioada din punct de vedere BANESC, ca despre asta este vorba. DACA unitatile au primit vreo sarcina, de ce trebuie sa fac eu cerere ca sa se uite ei in state? La fel si cu conditiile de munca.Si cum completez/corectez eu conditiile de munca? Dupa ce ma iau? Pai eu mi le trec pe toate ca fiind INFIORATOARE.
        Eu ma voi adresa CAS si le voi cere sa-mi trimita statele, ca sa pot alege. Sa vedem ce-mi raspund. Ca, daca ma trimit la vreo unitate, le reamintesc ca ei sunt in aceeasi curte cu unitatea.

Lasă un răspuns

