Schimbare de paradigmă în doctrinele politice

Mai zilele trecute le-am citit unor tineri câteva dintre cronicile scandalagiului care sunt eu. Printre ele și aceasta:
***
Electorale
Populismul de stânga se combate cu populism de dreapta, cu ajutorul cãruia se înlocuiesc mãsurile politice de stânga cu cele de dreapta. Iar mãsurile politice de dreapta duc la câştigarea alegerilor de cãtre stânga, în timp ce mãsurile politice de stânga nu duceau nicãieri.
În România, centrul politic nu este între stânga şi dreapta, ci este … în altã parte.
***
Astăzi m-a sunat unul dintre tinerii care m-au ascultat. Deși am discutat despre altceva, mi-am amintit cum, cu ceva vreme în urmă, mai scrisesem ceva intitulat „Stânga de dreapta și dreapta de stânga”. Iar când mi-am adus aminte și de asta, mi-am dat seama că, în România, avem de a face cu o adevărată revoluție în doctrinele politice. Dacă în restul lumii există grupările dreapta politică, stânga politică, și centru, în funcție de doctrinele la care aderă, în România există doar BRAMBURA POLITICĂ, a cărei unică doctrină este cea descoperită de mine, anume stânga de dreapta și dreapta de stânga. Fără centru, că ăsta a fugit din România, fiindcă nu poate supraviețui în colonii.

Lasă un răspuns

