Banii

Nu știu să existe vreo altă creație a oamenilor cu care eu să am relații atât de proaste cum am cu banii. Sunt sigur că și ei au sesizat resentimentele care mă încearcă în privința lor, așa că mă ocolesc, iar atunci când n-au ce face și ajung, totuși, la mine, le sfârâie călcâiele să dispară cât mai repede.
Cel mai mult mă deranjează că banul a fost propulsat în locul altor valori, în loc să fie ținut la locul lui, ca instrument de schimb și nimic mai mult. Acuma banul este cel care dictează tratamente medicale, este cel care dictează programe de învățământ, este cel care dictează pericole la adresa securității și nevoi de apărare, etc. La dracu, de unde atâtea comptențe pe capul unor bucăți de hârtie fabricate de oameni?! Că, dacă ar fi căzut din cer, poate i-aș fi privit cu mai multă îngăduință, poate le-aș fi descoperit și vreo justificare meritorie.
Totuși, prin nu știu ce concurs de împrejurări, mi-am adus aminte că, în natură, orice cireadă se deplasează cu viteza membrilor ei care aleargă cu viteza cea mai mică, iar nu cu viteza celor mai sprinteni. Iar ăia înceți sunt majoritari. Omenirea este tot un fel de cireadă, deosebirea fiind că deplasarea ei se numește progres. Dar, ca și în cazul cirezilor cirezi, viteza cu care progresează omenirea depinde de mințile cele mai leneșe, nicidecum de cele mai sprintene. Car’va’zică și chestia asta cu banii este tot o manifestare naturală, iar eu, deși nu dau doi bani pe realizările oamenilor, mă închin în fața naturii. Și, ca și în cazul cirezilor, majoritari sunt cei mai înceți. Iar ei au transformat banii într-un adevărat cuier al speranțelor. În bani își atârnă bieții oameni ultimele speranțe.
Iar când am înțeles asta, mi-am amintit că nici eu nu mai sper altceva, decât să primesc pensia cât mai mult, ca să aibă fetele mele din ce trăi. Că, eu …

5 gânduri despre „Banii

  1. Ce optimism si ce viziune te-au lovit azi? De la concluziile de Dragobete ti se trage totul ?! 😉
    Zic merci pe undeva ca s-au inventat, ca era ceva mai greu sa umblam cu obiectele de troc la noi…
    Banii sunt buni doar pana la acoperirea nivelului 3 Maslow.. Problemele sociale incep cand incerci sa cumperi 4 si 5.
    🙂

    • Este TOTAL in neregula cand pui conducator de spital NU un doctor, ci un finantist. Este LA FEL de in NEREGULA in orice domeniu de specialitate. Este o CRIMA sa stabilesti tratamente care sa se incadreze IN BAREME FINANCIARE.
      Este in neregula sa spui ca TE ATACA X, daca ai bani si poti cumpara avioane SECOND HAND de la americani, ca sa zici ca te aperi cu ele, dar sa spui ca NU TE ATACA X, daca n-ai tu bani sa le cumperi avioanele alora. De parca, dusmanul te ataca doar ca sa-ti fure banii din buzunar!

  2. De fapt, sistemul modern a făcut ca banii, fizic, să nu mai conteze prea mult. Nu se mai umblă cu traista de bani! Tranzacțiile se rezolvă prin conturi bancare. Nu ai cont, nu faci tranzacția! Banii numerar mai contează numai pentru cei care nu au prea mulți. Dar și aceștia folosesc cardul bancar. Iar pensia nu o mai aduce poștașul, este vărsată în contul de la banca unde am cardul. Iar de plătit, plătesc prin pinul cardului. Bani lichizi se mai folosesc încă pe la piață și în tranzacții minore, între interesați. În concluzie, banii nu mai fac nici două parale! Important este să ai cont în bancă!

    • Bun, nu materialul din care este facut banul a tampit omenirea, ci banul ca semnificatie. Caci, nu se astern mormane de bani acolo pe unde am acuzat eu. Acolo, doar se noteaza niste cifre. Ceea ce e si mai grav, dupa parerea mea. Niste cifre pot omora fiinte. Asa ceva, in natura naturala nu se intampla.Caci, una e sa mori fiindca cei care te trateaza au ajuns la limita posibilitatilor lor omenesti, fie ele intelectuale, sau fizice, si cu totul alat este sa mori fiindca niste cifre NU LE DAU VOIE SA AJUNGA LA ACELE LIMITE OMENESTI. Nu e nici-o diferenta intre a omora ASA UN OM si A-L IMPUSCA NEVINOVAT.
      Iar a nu-i inlesni accesul la educatie din cauza unor cifre este mai prost decat daca i-ai face educatie direct in puscarie, de la nastere. Ca, acolo il mai invata gardienii cate ceva, il mai pun si la munca.
      Nu mai dezvolt cum e cu nevoile de securitate care depind de cifre! Buba plina de mucegai este in „bibilica” cirezii numite OMENIRE.

  3. De acord cu punctul tău de vedere. Dependența omului de bani este una dintre cele mai teribile invenții, având în vedere că, de multe ori, de prezența sau absența unor bani depinde sănătatea și chiar viața noastră. Indiferent că acești bani sunt reali sau virtuali (în cont)!

Lasă un răspuns

