Tusea măgărească

M-am născut în monarhie dar, după un an și câteva luni, fără să mă întrebe dacă vreau, un nene căruia nu știu de ce i se adresează și acuma calomniosul apelativ „majestate”, m-a dat comuniștilor contra niște tablouri. Nu fac caz din asta! Dacă am mai fi fost în comunism acuma, eu l-aș fi dat pe el gratis. Fiind, totuși, în capitalismul cel democratic, acuma aș cere un pachet de semințe de dovleac pe el, ca să nu stric piața.
Mare măgărie în comunismu ăla! Mare detot! Numai că, eu fiind cam mic atunci, nu mi-am dat seama. De-abia acuma am realizat, aducându-mi aminte că, de atâta măgărie, eu am făcut tuse măgărească. Nu știu ce și cum au făcut ai mei, dar, într-o zi m-am trezit din somn și n-am mai avut tusea măgărească la mine. În apropierea casei noastre era un aeroport utilitar. Mi s-a spus că am fost plimbat cu avionul, pe sus, am adormit și de aia nu știam, dar mi-a trecut tusea. Probabil, acolo, sus, nu se întinsese comunismul și d-aia nu era măgărie și acolo! Acolo, sus, rămăsese încă împărăția lui Dumnezeu.
Acuma, s-au schimbat vremurile. Nu mai fac oamenii tuse măgărească. Acuma e democrație, e capitalism, așa că oamenii fac tuse convulsivă. Și ce tuse, nenică, nu ca aia măgărească a mea! Știu de la soție, că o are de patru săptămâni. E faină, e tuse d-asta modernă, i-a colorat și ochii. Și e d-aia hotărâtă, cred că nici dacă ar plimba-o cu avionul n-ar ceda, că și-acolo, sus, este democrație și capitalism acuma. Doar d-acolo, de sus, le-a căzut libertatea în cap ăstora care au împânzit Europa. Am fost cu soția la toate spitalele. Și? Nu s-a dărâmat niciunu. De dărâmat s-ar putea să mă dărâm eu, văzând cum se dărâmă ea.
Și cum ziceam, bine că s-a terminat dracului cu comunismul ăla măgăresc, că așa ne pricopsirăm și noi cu democrația asta convulsivă. Ce dracu făceam fără asta?!

Lasă un răspuns

