Viorel

Ascult Simfonia nr.1 interpretată de Ed-Alleyne Johnson la … vioară electrică. Probabil, neobișnuitul instrument m-a răvășit, căci altfel nu-mi explic cum mi-am adus aminte de Viorel. Sau, o fi fost Viorel, președintele asociației de locatari, căruia îi spuneau copii mei Iorel când erau mici și ei, și el, pe care l-am întâlnit zilele trecute? Sau, o fi fost poza cu viorele care mi-a poposit de ecranul calculatorului? Nu știu, simfonia curge, iar eu mă mir.
Pe Viorel l-am cunoscut mai în tinerețe. Am lucrat împreună câțiva ani buni, iar de întâlnit, destul de rar, ne mai întâlnim și acuma. După vreo câțiva ani petrecuți împreună zi de zi, mi-a spus „Bă, moșule, poate nu mă crezi, dar aveai o imagine printre noi încât, atunci când a fost să lucrez cu tine, îmi venea să plâng și am fost pe punctul să-mi dau demisia”.
Că, eu eram „moșule” încă din tinerețe. Nu știu de ce. De fapt, încă de când eram copil, pe la 10-12 ani, fiind ucenicul strungarului oltean căruia nu știu de ce prietenii îi ziceau Alioșa, om cu armata făcută, cu mușchi suficienți să ridice strungul în palmă, eu eram pentru el „Nea Marian”. Așa că, era firesc să devin „moșule” la tinerețe.
Viorel n-a fost singurul care mi-a spus că mai bine și-ar fi luat câmpii decât să lucreze cu mine …
Știam că Viorel, înainte de a veni acolo unde lucram împreună, activase într-o instituție în care trebuia să fii „dat dracului”. Adică, trebuia să știi să te bați, să folosești tot felul de arme, să fii rezistent, să supraviețuiești în condiții dificile. Ce mai, un fel de Rambo, dar adevărat, nu din film. Zilele astea am mai aflat ceva despre Viorel. Făcuse planorism ani buni, sărise cu parașuta. Adică, era capabil să-ți sară în cap cu parașuta, cu un tanc în brațe, cu care să-ți îndrepte deviația de sept. Dacă o aveai, că, dacă n-o aveai, ți-o făcea el scurt. Car’va’zică, dacă realizatorul lui Rambo l-ar fi cunoscut pe Viorel, filmul cu Stalone nu s-ar mai fi numit Rambo ci … Viorel. Mai ales că există și oarece asemănări fizice între Stalone și Viorel.
De ce ziceam mai la început că mă mir?! Păi, Viorel părea un tip extraordinar de timid. El se înroșea ca o fată mare, uneori îl treceau și transpirațiile, aproape orice trebuia să rezolve. Desigur, nici roșeața, nici sudoarea nu-l împiedicau să ducă la bun sfârșit ceea ce trebuia să rezolve, dar cineva care nu-l cunoștea și l-ar fi văzut nu și-ar fi imaginat cine și cum este, de fapt, tânărul emotiv și timid.
Nu știu, mă gândesc că, poate, de acolo, de sus, din planor, sau din parașută, Viorel o fi văzut că oamenii sunt mărunți, iar emotivitatea lui aparentă era doar o manifestare a grijii lui să nu-i rănească.
Cum ziceam, nu știu ce-mi veni. O fi simfonia asta pe care o ascult?! O fi primăvara asta cam timpurie?! Oare, ce surpriză mi-ar fi făcut mie Viorel dacă ceea ce auzise el despre mine s-ar fi confirmat?! Poate intram și eu în istoria aeronauticii mondiale ca primul moș care a zburat atârnat de coada unui planor … parașutat?!?

P.S. În sfârșit, după atâția ani, am înțeles cum de m-am acomodat eu cu Viorel și, mai ales, el cu mine. Păi, amândoi am făcut … planorism. El cu planorul, navigând printre curenții de aer, în văzduh, eu cu … yola și cu snipe-ul, navigând împins de vânt în văzduhul … marinăresc, căruia marinarii îi spun apă. Și unul și altul am fost un fel de frunze-n vânt.

P.S.-2 Zilele astea mă întâlnesc cu Viorel. Să vă uitați pe cer! Dacă nu mă vedeți călare pe vreun planor, sau atârnat de vreo parașută pe cer, înseamnă că … nu s-a schimbat nimic.

2 gânduri despre „Viorel

    • Nu. Aia pe care o ascultam eu se numeste chiar asa, „Simfonia nr.1”. O voi pune in locanta, intr-o buna zi.
      Acest „Oxford”, pe albumele mele, figureaza ca fiind parte din „Concertul pentru vioara nr.1”. Oricum, muzica baiatului asta este minunata! Ce nu stiu eu este daca el le-a si compus, sau el doar le interpreteaza. Pt ca cei de pe unde ma infrupt eu cu muzica sunt mai habarnisti si decat mine.

Lasă un răspuns

