Moise și Marea Roșie

Circulă pe net, dar nu numai, o serie de materiale care mai de care mai științifico-fanteziste prin care ni se explică, pe înțelesul tuturor, cum de a reușit Moise să traverseze Marea Roșie, fără barcă, fără corabie, fără costum de scafandru, fără plută, o acțiune imposibilă oamenilor de rând. Nu le voi prezenta, nu le voi analiza, nu le voi contesta, nu le voi susține. N-am preocupări specifice acestui domeniu, nici cunoștințe și nici măcar dorința de a mă ilumina și eu. E destul de comod în întunericul din mine, din acest punct de vedere.
Totuși, voi expune și eu opinia mea cu privire la acea traversadă.
Eu cred că Moise a traversat Marea Roșie … exact așa cum au decretat evreii. Apoi, savanții au primit misiunea de a inventa explicații care să conțină și oarece argumente științifice, care să susțină decretul evreiesc. Iar oamenii de rând au dat năvală să afle acele explicații, să se minuneze, să se închine, să organizeze pelerinaje, după care să-și vadă de treburile lor, să bea bere, să râgâie, apoi să se ia la ceartă, iar în final să se taie în cuțite. Desigur, se tăiau creștinește, sau musulmănește, în funcție de apartenența culturală.
Iar în urma ciomăgelilor, rămîneau adevărate mări roșii de sânge, pe care le traversau răniții. Pe jos, sau în targă.
Dacă auziți că s-ar fi scos la concurs titlul de doctor în traversarea Mării Roșii, vă rog să nu mă anunțați. Nu vreau să mă înscriu. Numai pelerinaje la ușa mea n-avusesem până acuma!
P.S. Nu, nu mă sperii. Știu că urmează să fiu acuzat de blasfemie. Să fie primit! Ce n-aș vrea eu, n-aș vrea să vină careva cu un toiag și cu un lighean cu apă, pe care să mi-o toarne în cap, ca să-mi arate cum despică el apa din capul meu cu toiagul din mâna lui.

7 gânduri despre „Moise și Marea Roșie

  1. Cu ceva învățături s-au ales și dacii de azi. De exemplu, pe un ciomăgit de la Marea Neagră îl transportă cu targa niște mașini roșii ca să fie din nou ciomăgit și închis pentru că i-a trebuit dragoste de țară, handbal si perdele forestiere in detrimentul finanțării celor care țin ciomagul.. N-a putut să rămână acolo unde plecase ca să se facă bine.

  2. Chestiunea este simplă. Trecerea respectivă s-a făcut cu toiagul (un băț ceva mai solid și mai lung. Iar zona prin care au trecut era un fel de insulă subacvatică. Secretă, desigur! Și iaca așa au trecut liniștiți de pe un mal pe celălalt. Numai că, din cauza folosirii toiagelor, insula subacvatică s-a ros și a dispărut. Cred că aceasta a fost posibilitatea! Simplu, nu?!

  3. Din punctul meu de vedere, explicația e destul de simplă: probabil există și câteva elemente reale la care oamenii nu au găsit în acea vreme explicații plauzibile, iar „agenția de știri” își transmitea evenimentele notabile prin viu grai ! Și … uite așa au început să apară minunile „în avalanșă” (de la un povestitor la altul mai gogonate), ceea ce a dat prilejul după câteva secole să fie menționate și … în scris … Nu așa se nasc legendele și eroii ?

    • Cam asa se nasc, da’ n-am auzit de legende similare, cu asemenea amploare a ziselor si facutelor care proslavesc legenda, la alte semintii umane.

  4. M-am tot intrebat ce v-a apucat cu povestea asta până mi-a căzut fisa. Fisa mea zice că ați vrut să faceți o comparație intre Moise si unul care de data asta a traversat Atlanticul cu misiunea de a sustine tot un decret cu mai multe porunci. Dacă le urmează, prozeliții au toate șansele să transforme o mare neagră intr-una roșie. Doar nu degeaba se spune că istoria se repetă. Totul are si un preț. Atunci se numea zeciuială. Acum a devenit ”facilitate fiscală”. Să fie pace in lume!

    • Eu am descoperit ca e util sa-mi pun intrebari la care nu stiu raspunsul. Uneori m-a ajutat sa gasesc, totusi, un raspuns. Asa ca, e bine ca v-ati tot intrebat.
      Altminteri, intre ce ati descoperit dvs si motivul real al postarii mele e o distanta ca de la Bucuresti in Florida, acolo unde s-a dus unu a doua zi dupa ce a fost ales … rectific, dupa ce s-a stabilit ca ar fi fost ales, la instructajul cu titulatura „Concediu la niste prieteni”.
      Eu am scris aceste randuri din motivul atat de simplu expus in primele randuri, incat nimeni nu-l crede. Chiar am primit pe net un document in care se vorbea despre minunea despicarii Marii Rosii de catre Moise. Pai, eu mai am timp si rabdare sa citesc propaganda, fie ea imbracata si in haine aparent religioase?! Zic „aparent religioase” pentru ca, dupa ce am avut numeroase contacte de toate felurile, in diverse imprejurari, oficiale, neoficiale, cu treaba, la petreceri, etc., cu foarte multi reprezentanti ai „poporului ales”, din diverse medii, am ajuns la concluzia ca oamenii aia nu au o religie ci o ideologie care noua ne pare religioasa. Din punctul meu de vedere, aceasta constatare nu are nimic defaimator, nimic rau voitor, nimic denigrator la adresa lor. Asa se vede de la mine.

Lasă un răspuns

