Acru

Zilele trecute mi-am cumpărat mașină de spălat. Rectific. Nu „mi-am cumpărat”, ci „am cumpărat”, că nu o folosesc eu! Auzisem că, pentru a o instala, este nevoie să chem un instalator care vine când are el timp, curierii care o aduc neocupându-se așa ceva. Altminteri, stai cu ea în casă și o admiri.
În ziua stabilită, mi-au adus-o doi tineri. Mi-au adus-o în casă, nu mi-au lăsat-o la ușa blocului și nici măcar la ușa apartamentului. După ce au scos-o afară pe cea veche, pe care urma să o ia tot ei, conform celor convenite cu firma de la care am cumpărat mașina, am adus vorba de instalarea celei noi. Și-au dat nițel cu părerea, s-au consultat între ei, m-am amestecat și eu, se vedea că nu erau de meserie, apoi s-au uitat pe la mașină, prin spate și m-au întrebat dacă am niște chei de … Să n-o mai lungesc, au făcut tot ce trebuia, chiar depunând un efort vizibil. Iar când au terminat au zis „Bună ziua” și au dat să plece, fără măcar să bată vreun apropo la munca pe care au depus-o deși nu făcea parte din „fișa postului”.
Ce car’va’zică tinerii! Dacă ar fi fost unii mai copți, trecuți de 50, cu siguranță nu m-aș fi înțeles cu ei. Căci, după 50, oamenii se acresc. Nu mai vorbesc de cei ca mine, că la vârsta mea nici măcar acru nu mai ești! Devii rău. Tot ce se întâmplă te înrăiește. Ce zic politicienii, ce zic foștii colegi, ce zic vecinii, ce zic americanii, ce zic ăia de la televizor, totul te enervează, te scoate din sărite, te înrăiește. Dacă ai putea i-ai bate pe toți și ai introduce legea marțială, concomitent cu dictatura ta personală. Și cel mai mult te enervează când îi vezi pe cei tineri că-i doare-n cot de ce se întâmplă în țara asta, de ce se întâmplă în lumea asta. Îi vezi trecând în grupuri, râzând cu gura până la urechi, îi vezi bălăngănindu-se ca toți dracii prin discoteci. Îi doare-n pix de toate nenorocirile vieții astea de rahat în timp ce tu înebunești.
Ce bine era când eram tânăr! Mă durea în pix de ce se întâmpla în lumea asta! Acuma sufăr ca un câine bătrân, care ar vrea să-i muște pe toți cei ce trec pe lângă el, zdrențe i-ar face. Numai că nu se mai poate ridica în picioare și nici dinți nu prea mai are! Noroc că mai trece câte o potaie mică pe lângă el și se gudură.

4 gânduri despre „Acru

  1. Este o dovadă că tinerii care își cunosc interesele au înțeles ce trebuie să facă pentru a avea o existență cât de cât decentă. Din păcate, sunt cam puțini cei care procedează ca cei care ți-au adus mașina de spălat. Probabil că știau și ei că pe un „bătrân” trebuie să-l ajuți și prin fapte, nu numai prin vorbe.
    Sau poate că te-au văzut pe tine mai simpatic!

    • Eu cred ca m-au exploatat. Stiau ca, daca procedeaza asa, pe mine nu ma va lasa inima sa nu le dau ceva si inca ceva mai mult decat daca ar fi pretins ei. Ce scoala dracului au tinerii de azi!!!

  2. Şi eu m-am înţeles la fel cu doi tineri, care mi-au cărat până în casă frigiderul. Desigur fără chei şi alte d-astea… L-au luat şi pe cel vechi, Artic, care nu împlinise decât 3 ani şi 6 luni şi care s-a îmbolnăvit iremediabil. Aşa că feriţi-vă cât puteţi de produsele turceşti de la Artic!!!
    Vis-a vis de enervare, vă ţin şi eu companie, dar nu am finalizat scriitura. Probabil mai către seară…

    • In afara de politica lor externa, eu am incredere in americani si in produsele americane, oriunde ar fi facute. Sun zdravene. Am frigider General Electric facut in Filipine, de 24 de ani. Duduie! Asa ca, mi-am luat WHIRPOOL. E facuta in Slovacia. Cea veche a imbatranit de … batranete, nu ca m-ar fi lasat pe neasteptate.

Lasă un răspuns

