E româncă!

Zilele trecute a ajuns la mine un material în care autorul se văicărea că franțuzoaica de la sectorul 1 nu a câștigat alegerile pentru primăria de sector. Ca să fie convingător, autorul susținea sus și tare că franțuzoaica (regret că tot repet franțuzoaica, dar nu-i știu numele, să-l intercalez în frază) este o foarte bună româncă.
Habar neavând eu cine-i franțuzoaica, nu m-am putut abține și i-am spus că eu cred că franțuzoaica este foarte bună româncă, la fel cum și eu sunt un foarte bun musulman. Doar că nu știu care-i deosebirea între Mahomed și Alah, nu fac mătănii și beau zaibăr. În rest, sunt un foarte bun musulman, la fel de bun precum este o româncă bună această franțuzoaică despre care aud că nu prea s-a născut în România și se cam împiedică în limba română.
Astăzi mi-am schimbat opinia. Este o foarte bună româncă, nu doar bună. Cum mi-am dat seama? Am văzut în presă că a depus a nu știu câta contestație. Printre altele contestă constituționalitatea alegerii primarilor într-un singur tur. Ca orice bun român, ea face această contestație după alegeri, nu înainte, așa cum au făcut alții cărora CCR le-a spus că … este constituțională. Tot în presă am văzut ce mai contestă buna româncă franțuzoaică. Zice ea că un primar ales de 10% din populația sectorului nu este reprezentativ. În dulce stilul românesc, rezultă că ea, care a obținut mai puține voturi decât cel care a câștigat alegerile, ar fi reprezentativă.
N-am stat să văd ce altceva a mai contestat franțuzoaica asta. Mi-a fost suficient ca să-mi dau seama că, într-adevăr, este o foarte bună româncă. Dar, ca să fiu absolut corect, având în vedere că spiritul care o animă nu este nici de genul feminin, nici de genul masculin, ci este de genul neutru (ambigen, cum se zicea pe când eram eu în clasele primare, mai corect decât insipidul neutru), aș zice că franțuzoaica de la sectorul 1 este un foarte bun român. Doar are o abordare tipic românească!

4 gânduri despre „E româncă!

  1. Mai mult ca sigur că aveţi dreptate, de vreme ce l-a impresionat şi pe d-l Gâdea, care a început să cam plângă pe umărul ei. Numai că, nici dacă mă bateţi, nu pricep de ce?!!

    • Ca sa pot raspunde, intrucat n-am vazut emisiunea, ar trebui sa pun niste intrebari care s-ar putea sa-mi atraga sanctiuni de la CNA. De exemplu, v-as intreba unde erau cei doi cand el lacrima pe umarul ei? In pat, cumva? Sau in corcodus? Si alte intrebari similar de intelectuale.

  2. Este o situație tipică de încercare a obținerii unei calități neconfirmate de votul electorilor. Se pare că „marele” Soroș este foarte supărat pe ineficiența oamenilor săi din România. Ce nu se spune, este faptul că „duduia franțuzoaică” a fost declarată „câștigătoare” pe baza datelor colectate la exitpol! Ori numărătoara corectă a voturilor s-a făcut după terminarea procesului de votare, la care reprezentanții lui Nicușor Dan și ai doamnei franțuzoaice în secțiile de votare au părăsit secțiile de votare și s-au dus la un concert! În această situație, era normal ca Biroul Electoral Central să respingă cererea de renumărare a voturilor, cerută de oamenii lui Soroș. O acțiune absolut corectă! Este interesant că Gâdea i-a cântat în strună. Probabil, tot la ordinul lui Soroș!
    Neștiute sunt cărările Domnului!

    • Gadea si alti shmekeri de la Antena3 sunt pup-in-curistii americanilor. De la postul ala, numai lui Mircea Badea ii acord credit. Si lui Ciuvica.

Lasă un răspuns

