Cutia cu scrise

Nu, dom’le, nu cutia cu scrisori, ci cutia cu scrise! Că, eu despre asta vreau să zic ceva, nu despre cutia cu scrisori. Mai ales că m-am uitat la cutia cu scrisori și n-aveam nimic în ea.
De când îmi țiuie liniștea într-o ureche, am ajuns chiar într-o ureche și umblu pe la toată lumea care s-ar putea să mă lase fără țiuitul ăla. Așa am ajuns și undeva unde se fac proteze auditive. Când a venit vorba despre posibilitatea ca să am nevoie de așa ceva, mi-am adus aminte că scrisesem ceva despre proteze și am vrut să-i povestesc și duduii care avansase ideea. Numai că, așa cum mi se întâmplă cam des în ultima vreme, nu reușesc să găsesc cuvintele necesare. Acele cuvinte care îmi sunt foarte la îndemână când scriu, dar nu știu unde se ascund când vorbesc. Probabil, eu am în mine două cutii. Una ar fi cutia cu scrise. Acolo țin cuvintele pe care le scriu. Alta este cutia cu vorbe, în care țin … vorbele. Ei, bag seama că această cutie, cu vorbe, este un model mai vechi, are capacitate mai mică și, posibil, are și niște scurgeri prin care scapă destul de multe cuvinte. Scapă și se duc undeva unde nu ajung eu cu mintea prea ușor. Iar capacitatea de depozitare a vorbelor este mai mică, pentru că toată viața am fost supus unor tratamente de genul „Ssst! Taci din gură!”, sau „Mai taci bă din gură!”, sau „Tu să taci!”, sau „N-auzi bă să taci din gură, că te dau afară!?”, sau “Să n-aud o șoaptă!”. În scris, însă, mi s-au aplicat numai tratamente de genul “Pune mâna și fă-ți lecțiile!”, sau “Ia pune tu mâna și scrie!”, ca să nu mai pomenesc de teze, lucrări de control, teste, verificări, rapoarte, dări de seamă, plus lucrările uzuale de la serviciu.
Așa că, în curând, cred că nici n-o să mai încerc să spun nimănui, nimic. Dacă mă întreabă ceva, sau dacă vreau eu să spun ceva, o să umblu cu niște cartonașe la mine, pe care o să am înscrise formule uzuale, de genul “De unde-ai luat bă ochelarii ăștia, că-ți stă ca dracu cu ei!?”, sau „Mamă, ce trăznet ești! Câți ani zici că ai, scumpico? Nu de alta, dar n-am chef de ăia de la protecția minorilor”, sau „Păi, pe mine mă întrebi la ce adresă locuiesc? Întreab-o pe nevastă-mea, că ea știe”, sau „Da’ ce dracu-i aia denea!?”, sau „” Din ce țară zici că-i Johannis ăla?!?”, sau „Ce vrei să mă întrebi? Zi repede, ca să-mi caut cartonașul!”.
P.S. Fiindcă am adus vorba de proteze și văd că nu mai sunt pe aici, pe blog, iată ce aș fi vrut să-i spun duduii de la proteze auditive, dar nu mi-am mai găsit vorbele și nici nu aveam cartonașele la mine:

*****
Proteze

Proteza, se ştie, este un dispozitiv realizat de om pentru a înlocui un organ, sau o funcţie, pierdute în urma unui accident sau pe cale naturalã, prin … “maturizare”. Existã proteze auditive, proteze dentare (ah, cât le urãsc, cã din cauza lor nu mai pot eu sã mãnânc halviţã d-aia tare!), proteze oculare (nu ştiu dacã aşa se numesc, dar ochiul de sticlã nu ştiu cum altfel s-ar numi!), proteze pentru membrele inferioare sau superioare, şi cine ştie câte alte proteze de care n-am auzit eu or mai exista!
Numai cã, pe mãsurã ce se “maturizeazã” omul mai pierde ceva. Pierde … cheful de viaţã. Nu-i mai place mai nimic, nu-l mai mulţumeşte mai nimic. Aşa cã, mã gândesc dacã n-ar trebui realizatã şi o protezã de … viaţã. Una care sã-ţi redea dorinţa de a trãi, cãci, şi dorinţa de a trãi, este tot o funcţie a omului, nu!?! Adicã, una care sã te facã sã mai şi zâmbeşti, poate chiar sã râzi, şi nu numai atât. Sã te facã sã fii mai înţelegãtor cu cei tineri şi sã nu mai ţi se parã cã tot ce se întâmplã în lumea asta este “anormal”.
Cã, uitasem sã spun, ãştia “maturi”, cum sunt şi eu, au descoperit “normalitatea” faţã de care se raporteazã ei şi constatã cã nimic nu mai e normal. Au descoperit-o, deşi nici Dumnezeu n-a creat-o şi nici mãcar dracu nu o înţelege. Ei au descoperit-o! C-aşa se-ntâmplã când n-ai protezã … de viaţã.
Din volumul “ALTFEL trecând prin viață

9 gânduri despre „Cutia cu scrise

      • Dupa ceea ce spui, bag seama ca te-am nimerit cam cum nimeream tinta cand trageam cu pistolul. Adica … pe langa!
        Cand zici ca esti stangace, la ce te referi? Unii rautaciosi zic ca, mai stangaci ca mine, nu s-ar „iezigsta”, dar asta nu inseamna ca as scrie cu stanga, de exemplu. Nici ca ma inchin cu stanga, sau ca mananc cu stanga. Si nici nu se refera la faptul ca eu am inima in stanga, totusi!

      • Sunt stangace la propriu – mananc cu stanga, ma pieptan cu stanga, ma fardez cu stanga, dau la ochi (si cu rimel, dar si cu pumnu’) tot cu stanga. La nevoie, si scriu…
        Dar sufar si de celalalt gen de stangacie din multe puncte de vedere… 😉 Am facut cu ochiul stang, se vede nu?! 🙂

      • Cred ca ar trebui inventat un alt cuvant. Căci, ceea ce faci tu, nu sunt stângăcii!. Stângăcii sunt alea care le fac eu. Iar eu, le fac cu dreapta. Sau, și cu dreapta. Căci, stângăciile, de fapt, nu sunt nici de stânga, nici de dreapta. Ele sunt de de toate părțile!
        De fapt, eu intuiesc ca te-ai cam laudat cand ai insirat toate cele pe care le faci cu stanga. De adevaratelea, cred ca numai aia cu pumnu este. Adică, dai cu pumnu. Probabil, faci mana pumn si dai cu el, fie pe ecranul calculatorului, sa iei o scama, fie prin par sa intinzi vreo suviță. Cam așa cred că dai cu pumnu. Desigur, cu pumnul stâng!

      • OK, m-ai prins! Cu pumnul nu mai dau, desi uneori mi-as dori. In copilarie, o faceam insa cu mult talent, fiindca nimeni nu astepta lovitura din partea opusa. Trebuie sa mentionez totusi ca nu dadeam niciodata prima… Dar nici nu veneam acasa plangand ca m-a batut cineva. 😀
        De ce sa ma laud? Trei sferturi dintre chestiile pe care le fac cu stanga nu le fac si cu dreapta. Uite, nu pot sa cos cu dreapta… Nu ca as face-o cu stanga. 😀
        In concluzie, eu fac… dreptăcii! 😉

      • Acu vii de acasa. Deci, dreptăcii comiți. E adevărat că le comiți cu stânga, dar, se știe, cu stânga se comit adevăratele dreptăcii, nu?!

Lasă un răspuns

