Dacă …

Am urmărit un clip video, cu un cal și un băiețel. Alergau pe malul mării, se fugăreau unul pe altul, iar la final băiatul l-a îmbrățișat, apoi s-a suit pe el și au luat-o la fugă.
În clipa aia mi-am amintit de nopțile coplilăriei mele din preajma Crăciunului și a Paștelui, atunci când știam că urma să vină Moș Crăciun, sau Iepurașul. În nopțile alea eu mă rugam să-mi aducă un cal. Nu vroiam nici jucării, nici dulciuri, nimic nu vroiam, ci doar un cal. Nu dormeam nopți întregi, mă rugam continuu și, dimineața, la primii zori, fugeam afară să văd dacă …
A fost apoi șansa de a-l cunoaște pe Mitică, cel care avea cai și care mă lua și pe mine duminica să-i ducem pe deal, la păscut. Deși, de felul meu eram cam somnoros, de-abia mă scula mama spre prânz, în duminicile alea eu eram în picioare de la patru jumate, pentru că la cinci trebuia să fiu la Mitică să plecăm cu caii. Nici nu mă interesa să mănânc!
Văzând clipul de azi și amintindu-mi experiențele mele cabaline, mi-am dat seama că, dacă eu aș fi avut un cal, n-aș mai fi plecat de acasă la 16 ani, nu m-aș mai fi dus la liceul militar, nu m-aș mai fi dus la școala de cadeți, n-aș mai fi ajuns la Tokyo și pe unde am mai ajuns.
Da, dar … aș fi avut un cal! Cu siguranță nu aș fi lăcrimat când aș fi văzut cadeți defilând, nici când i-aș fi văzut urcați la vele, pe bricul Mircea, nici când aș fi văzut imagini din Tokyo. Pe când, acuma, când îl văd pe acel băiețel cu calul lui …

P.S. Cei care au citit rândurile de mai sus pot asculta muzica din  acel clip video, în Locanta mea muzicală. Acolo am postat azi un „Meniu pentru cititori” cu muzica respectivă.

4 gânduri despre „Dacă …

  1. Părinții au vrut să vă protejeze. Unii oameni au căzut de pe cal. Chiar și unii copii. În filmul ”Pe aripile vântului” o fetiță a căzut de pe un cal de curse și a murit. Dacă ați fi avut un cal poate nu ați fi scris ”Altfel trecând prin viață” și nici nu ați fi avut atâtea discuri de dăruit. Ar fi fost frumos să vedem și noi acel videoclip.

    • 1. Nu au vrut sa ma protejeze! Bani n-au avut! Cred ca, daca as fi avut un cal, nici nu m-ar fi interesat ca nu scriu, poate nici n-as mai fi stiut sa scriu, dar nici nu m-ar mai fi interesat. Muzica n-as fi avut cum sa o alung. Mai degraba ajungea si calul meu meloman! Iar daca as fi cazut si de pe cal, de-abia mi se implineau caderile. Pai de ce sa cad numai din copac, de pe balcon, si de-a-n picioarelea in mijlocul soselei, iar de pe cal nu?!
      2. Daca ziceti ca „Ar fi fost frumos sa vedem si NOI acel videoclip”, faceti ceea ce trebuie ca sa poata fi vazut, macar de cei care vor citi comentariile astea. Ca, daca stati dupa mine … Ies si caii la pensie! Pana una alta, puteti asculta muzica din clip, in Locanta muzicala.

    • Daca masina timpului nu mi-ar funcyiona numai in gand, acu m-as fi suit in ea si as fi fugit acolo. Nu mi-ar mai fi trebuit nimic!

Lasă un răspuns

