Avertizorul de integritate

Am auzit o tovarășă foarte tehnocreață zicând că ar fi nevoie să implementăm avertizoare de integritate. Adevărul este că am auzit-o cam din goana murgului și n-am reținut dacă o fi zis avertizoare, sau avertizori.
Dacă o fi zis avertizori, înseamnă că s-a gândit la avertizori umani. Fiind avertizori de integritate, îmi imaginez că ăia au integritatea întreagă. Sau, nu au deloc, tocmai ca să poată sesiza când trece pe lângă ei unu cu integritate?!? Iată o chestiune asupra căreia, probabil, societatea civilă deja s-a aplecat. S-a aplecat atât cât să nu i se vadă .. integritatea, cred! Mi-i și imaginez pe acești avertizori, avizați, desigur, de societatea civilă, singura abilitată să elaboreze certificate de calitate pentru ei, stând nemișcați la poarta instituției. Iar când trece unu care nu și-a luat toată integritatea când a plecat de acasă, începe și bâzâie, iar pe pălărie începe și i se învârte un girofar.
Sau, poate, avertizorii ăștia or fi din ăia care se uită pe gaura cheii și în funcție de ceea ce văd, analizează și dau verdictul. Adică, dacă tocmai atunci te scărpinai în nas, e clar că n-aveai integritate, dar, dacă, tocmai vorbeai la telefon și ziceai „Să trăiți șefu!”, te nota că erai mai integru decât unu întreg.
Da’ dacă tovarășa tehnocreață o fi zis avertizoare, nu avertizori? Mă fac că n-am auzit observația unui amic care mi-a șoptit „Înseamnă că angajează gagici pe post de avertizori”. Eu, dacă o fi zis avertizoare, mă gândesc la niște dispozitive tehnice. Ceva cam cum sunt sesizoarele de incendiu, de exemplu. Și, care cum trece unu ne-integru pe lângă avertizor, dispozitivul îi și lipește un abțibild din ăla cum sunt cele cu bulă roșie de pe casele cu grad ridicat de risc seismic.
Eu aș vrea să se implementeze sistemul ăsta cu avertizoare, varianta mea, nu a amicului. Zău! N-aș mai avea nevoie de televizor, aș renunța și la muzică, nu m-aș mai duce la filme, teatru, concerte. Când aș avea chef de distracție m-aș duce și m-aș uita la Cotroceni, la Palatul Victoria, la DNA. Îmi iau un taburet pliant, mă așez și mă uit. Doamne, ce-aș mai râde când i-aș vedea pe ăia ieșind de acolo plini de buline roșii!!! Că, cu avertizoarele de integritate nu te pui!
Dacă am noroc, tovarășa tehnocreață nu va citi aceste rânduri. Că, dacă le citește, precis nu va pune avertizoare, varianta mea, ci va pune avertizori. Sau, dacă va pune avertizoare, va pune d-alea din varianta amicului meu. Păi, avertizori și avertizoare d-astea am mai avut, iar acuma avem chiar mai mulți/multe. S-o fi gândit tovarășa tehnocreață să-i modernizeze? Să-i trimită la niște prieteni, în concediu, în Florida! Să vezi avertizori/avertizoare de integritate atunci, nene!

p.s. Acuma mi-am dat seama. Oare, chestiunea avertizorilor/avertizoarelor nu o fi tot o consecință a inversării polilor?

3 gânduri despre „Avertizorul de integritate

  1. DE ACORD:DACA AVERTIZORUL DE INTEGRITATE ESTE UN DISPOZITIV TEHNIC CE SESIZEAZA AERELE,IFOSELE SI…VANTURILE GUVERNANTILOR SI .FUNCTIONARILOR/COMISARILOR EUROPENI,ATUNCI ESTE BINE VENIT….DAR DACA AVERTIZORUL..ESTE VECHIUL TURNATOR ,RESAPAT ,REVOPSIT SI CU ETICHETA Made In UE,ATUNCI AM O MARE PROBLEMA, IN LEGATURA CU CARE M-AM CIONDANIT CU UN BUN PRIETEN:TEHNOCRATII SUNTMAI RAUVOITORI SAU MAI TAMPITI?M-AM LAMURIT:SI RAUVOITORI SI IMBECILI IN ACEEASI MARE MASURA…P.S. INTR-0 CARTE DE PSIHOLOGIE MANAGERIALA PE CARE AM PUBLICAT-O ACUM CATIVA ANI AM DESCRIS ORGANIZATIA PARANOIDA IN CARE TOATA LUMEA TOARNA PE TOATA LUMEA….FACETI UN EXERCITIU DE IMAGINATIE …..SI SPOR LA TREABA INTR-O ASTFEL DE ORGANIZATIE/SOCIETATE…

    • DACA avertizoarele nu vor fi dispozitive, toti vom deveni actori ai organizatiei pe care ai descris-o. Dracu te-a pus sa o descrii? Ca, astia au citit, n-au inteles nimic, dar vor sa aplice fiindca … le-a placut coperta cartii.

Lasă un răspuns

