Impotența națională

Despre oamenii care nu se pot manifesta plenar în ceva, se spune că sunt impotenți. Adică, nu sunt potenți, nu pot face ceva anume, sunt neputincioși. Semnificația impotenței nu se rezumă la cea medicală, la care ne fuge gândul fără să gândim și începem să mustăcim!
Cred că lucrurile stau absolut la fel și când e vorba de popoare, de națiuni. În fond, ce s-ar putea spune despre o națiune care, în mod vizibil, nu se poate manifesta în domenii în care altele excelează sau, măcar, se mișcă, fac ceva.
Semnul clar al impotenței unei națiuni, într-un domeniu, este atunci când națiunea respectivă apelează la străini. Nu-i nici o rușine să apelezi la străini pentru chestiuni absolut noi pentru tine. În fond, fiecare dintre noi apelăm la alții pentru a învăța ceea ce nu știm. Dar atunci când exerciți o activitate vreme de mulți ani, dar, în loc să progresezi devii tot mai ineficient în ea, e semn clar că nu ești potent în acea activitate.
Zilele astea, pentru a antrena echipa națională de fotbal a României a fost angajat un neamț. După părerea mea, ăsta este semn clar al impotenței fotbalistice a tuturor celor care se ocupă de echipa națională de fotbal. Iar asta este o impotență națională!

20 de gânduri despre „Impotența națională

  1. N-am fost independenţi NICIODATĂ, de-a lungul istoriei. Am depins permanent de străini, de marile puteri de…de…Şi aşa va fi mereu. Din păcate.

    • Nu cred ca ne-au invatat strainii sa aram cu plugul si sa jupuim pielea de pe capre! Nu cred nici ca strainii ne-au invatat sa-i pupam in fund. Ei, doar ne-au permis, desi, uneori, este evident ca-i deranjeaza.

  2. Problema e că ”cei mulți” nu știu sau nu vor să-și pretuiască valorile. De aceea antrenori români ca Mircea Lucescu sau Gică Hagi au preferat să antreneze echipe străine. Fotbaliștii albanezi au făcut minuni cu un antrenor italian, dar cu ce vointă au luptat ! Asta nu ține de antrenor ci de voința personală și mândria națională. Noi nu ne mândrim nici cu dacii. Mai nou, bulgariii si ungurii au inceput să se dea daci. E normal din moment ce dicționarul limbii române e plin de imprumuturi din țările vecine de parcă românii ar fi comunicat prin semne până la invazia romană.

    • Aveti dreptate dar nimic din ce spuneti nu modifica ceea ce am scris eu. Pt ca eu NU m-am referit la rezultate, nici la vointa, etc., ci la simpla IMPOTENTA NATIONALA IN DOMENIU. Suntem POTENTI? Daca da, DE CE APELAM LA ANTRENOR STRAIN? Daca apelam la antrenor strain, car’va’zica nu suntem potenti, deci suntem IMPOTENTI IN A AVEA UN ANTRENOR ROMAN LA ECHIPA NATIONALA.
      Iar daca ma zgandariti, imi amintesc ca suntem impotenti si in POLITICA, inca din secolul 19 cand am apelat tot la un strain sa conduca tara asta, si ASA AM RAMAS PANA ACUMA.

      • Intr-adevăr ! Nici Alexandru Ioan Cuza nu a fost pe placul celor cu ocaua mică. Poate măcar acum, după ce ați pus degetul pe rană, vor începe unii să se întrebe dacă mai au de gând să lase România pe mâna străinilor. Oare întâmplător tehnocratul șef a lansat iar in discuție problema regionalizării ? UDMR si-a exprimat pe loc adeziunea.

      • Premierul a fost numit de un om ALES DE ROMANI. D-aia zic ca NATIUNEA ESTE IMPOTENTA. Adica, NU POATE sa aleaga ceva bun pentru ea, ceva care sa o ajute sa creasca, sa se devzolte. Ceva ce este al ei, ii apartine. Practic, noi am ramas in stadiul de bebelus, ca natiune. Iar bebelusii, se stie, doar tipa si fac pe ei, cand ar fi nevoie sa faca si altceva, trebuie sa vina altcineva sa faca ceea ce nu pot ei.

  3. Reamintesc o postare în care precizam, ca psiho-sociolog, că noi, românii, nu suntem încă o națiune. Acesta lucru derivă din cursul istoriei neamului nostru. Evoluția noastră, a românilor a fost total diferit șață de cea a principalelor state dezvoltate. Amintesc faptul că, în decembrie 1918, când statele victorioase în primul război mondial cu sprijinul masoneriei și al unor români de suflet, am obținut unificarea României, inclusiv cu Basarabia, deși Rusia sovietică nu a recunoscut alipirea acestei părți a României. Reluarea Basarabiei de către ruși a fost rezultatul tratatului Ribentrop-Molotov. Acestea sunt câteva aspecte ale realității istorice. Și cauza faptului că România nu a avut niciodată prieteni.
    Ceea ce se vede și astăzi.

  4. Petre Țuțea a spus-o corect: „Numai un tâmpit ca mine putea face 13 ani de pușcărie pentru un popor de idioți”. Eu completez: „Ion suflet de slugă”, adică ne place să fim slugi. Și dacă-i așa, lasă să vină regionalizarea economică (primul pas), apoi cea politică (al doilea pas) și alipirea teritoriilor independente economic la țările vecine (al treilea pas) și ultimul pas: Dispariția de pe harta Europei a ceea ce azi numim România. Așa ne trebuie.
    Să mă explic: La început ne-am numit pelasgi (stăpâneam.toată Europa și ceva din continentele din jur. Ne-am micșorat și am devenit traci. Stăpâneam o bună parte din Europa. Și apoi, am devenit Daci. Stăpâneam ceva mai puțin. După asta am devenit România Mare. Stăpâneam mai puțin ca Dacii. Acum din nou ne-am micșoart și am devenit România de azi (Fără Basarabia, Bucovina, Ținutul Herța și Insula Șerpilor, fără Cadrilater). Și în curând vom avea „Regionalizarea”. Și tot așa, până la dispariție. Asta suntem noi, cei cu „specific” românesc. Asta este gena noastră blestemată: un popor de lingăi a tot ce este străin, slugi, lașe fără personalitate, lipsiți de demnitate, iubitori de străini etcetera. Suntem deci, etcetera.
    Mircea Vâlcu-Mehedinți

    • Cu profund regret ma vad nevoit sa subscriu la ce ati spus:” … un popor de lingai a tot ce este strain, slugi lase, fara personalitate, lipsiti de demnitate”. Iar finalul marturisesc ca este EXCEPTIONAL: ” Suntem, deci, ETCETERA”! EXCEPTIONAL!

  5. NU STIU DACA PUTEM FACE ANALOGII POLITICO-SPORTIVE….STEFAN COVACI A ANTRENAT AJAX,FRANTA,MIRCEA LUCESCU STITI BINE,,,,CEEA CE NU INTELEG,SI AICI II DAU DREPTATE LUI SINGUR,DE CE MERKEL ANTRENEAZA FC PLAVANIS COTROCENI CE BRUXELLES ANTRENEAZA FC GUVERNUL ROMANIEI….IN REST,TOTI DE MAU SUS AVETI DREPTATE…TRAIASCA MANEAUA,ROMANUL E FRATE CU GRATARUL MONTAT IN POIANA NARCISELOR ETC….

    • E o mica MARE deosebire. Echipele nominalizate de tine erau/sunt ECHIPE DE CLUB, nu echipe NATIONALE. La echipele de club se pot gasi oricand argumente de diverse naturi, fie financiare, fie concurentiale, fie … Eu m-am referit la ECHIPE NATIONALE, care REPREZINTA NATIUNEA, car’va’zica.

  6. Pe scurt si la subiect:1)”strainul nu te creste”,oricare ar fi domeniul impotentei.
    2) sunt trist… pentru ‘cenusa’ ce ne-o turnam in cap.
    3) sa stergem tot si s-o luam de la capat:
    -o Constitutie,o legislatie si o educatie pe masura evolutiei noastre,pentru valorile familiei,sunt absolut necesare.
    4) s.a.m.d.

    • 1) Iar daca te creste, nu te creste pentru tine, ci te creste pentru el.
      3) Asta nu se mai poate face decat prin razboi, razmerita, sau revolutie. Razmerita si revolutia nu mai sunt posibile, pt ca intervin imediat marii nostri aliati, pt ca nu le-ar conveni sa fie alungati cei pusi de ei sa ne conduca pe noi, in folosul lor.
      Mai ramane razboiul. Aici, marii nostri aliati ne tot imping de la spate sa-l incepem. Adica, sa ne batem noi, sa murim noi, ca sa castige ei. Ca, trebuie sa fii minimum tampit sa-ti imaginezi ca s-ar bate americanul cu rusul pentru roman!!!
      Astea toate se intampla pt ca in 1989 am actionat EXACT ca o turma. NIMENI nu s-a intrebat CE ANUME DAM JOS atunci cand urlam JOS COMUNISMU si nici nu ne-am intrebat CE PUNEM IN LOCUL A CEEA CE DARAMAM. Caci, sa fim seriosi, COMUNISM NU EXISTA! Asa ca am dat jos tot ce ne era de folos SI AM PUS NIMIC, SAU AM PUS CEEA CE LE E DE FOLOS ALTORA, NU NOUA.

  7. Am văzut ”marea satisfacție” a „conducătorilor noștri” pentru cele căteva bataliona puse la dispoziție de România pentru „securitate”, nu a noastră ci a Europei! Vor partucipa și ei cu căteva unități, dar astea vor fi gata să răspundă la orinele NATO sau ale UE! Iar în ce privește Marea Neagră, noi ar trebui să punem la dispoziție cele trei fregate (depășite istoric și tehnic), pentru a se lupta cu cele peste 4o de nave de luptă ale rușilor, însoțite de cel puți 30 de avioane de luptă ultra performante! Pe ei, băieți!

    • Asta inseamna ca Franta era POTENTA fotbalistic la vremea aceea? Atat de potenta incat nu exista nici-un antrenor francez CAPABIL sa antreneze nationala franceza de fotbal!
      Ca, eu, ASTA AM SPUS, nu am spus ca antrenorii straini sunt competenti sau incompetenti!

  8. CEI CARE L-AU NUMIT PE STEFAN COVACI LA NATIONALA FRANTEI POT SA-TI RASPUNDA LA INTREBAREA TA….IDEM CEI DIN ANGLIA CARE L-AU NUMIT PE SVEN GORAN EROKSON LA NATIONALA ANGLIEI…IDEM CAPELLO…SI CA SA TE CITEZ: ASTA INSEAMNA CA ROMANIAESTE POTENTA FOTBALISTIC LA VREMEA ACEASTA ?ATAT DE POTENTA INCAT NU EXISTA NICI-UN ANTRENOR ROMAN CAPABIL SA………..CRED CA PUTINA DREPTATE AI;S-O PUNEM PE ANA MARIA PRODAN SI MANAGER GENERAL PE UNA DIN FIICELE LUI JIJI BECALI…..

    • Am SERIOASE indoieli, chiar indoituri, ca cei nominalizati de tine ar putea raspunde la intrebarea mea. Eventual, mi-ar raspunde tot printr-o intrebare de genul „Ce este aceea Romania?”
      Iti scapa ceva din vedere cand ma trimit la englezi la italieni si altii similari fotbalistic. Potenta fotbalistica a acelor natiuni se vedea si din competitiile intercluburi pe care le castigau. La aia, se punea problema sa ajunga si echipele nationale la nivelul celor de club. Ti se pare ca asta este si situatia actuala in Romania, nu?!?
      Ma faci sa ma gandesc daca nu cumva ar fi cazul sa anulam din istorie rezultatele echipelor de club si ale nationalei de fotbale, obtinute cu antrenori romani. Caci, nu-i asa, nu erau bune fiindca antrenorii nu erau straini, ca la englezi, ca la italieni si pe la care mai zici. Ai dracu! Obtineam rezultate cand eram mai impotenti decat acuma, fiindca nu aveam antrenor strain?!? Acuma, ca avem, am devenit potenti fotbalistic. A dat presedintele FRF ordin de zi pe unitate ca, de ieri, ROMANIA este POTENTA fotbalistic. Ura!

  9. AM IMPRESIA CA VORBIM VORBE….BA NE REFERIM LA NATIONALA,BA NE REFERIM LA REZULTATELE DE CLUB….VEZI MAI SUS….SI CARE MAMA DRACULUI SUNT MARILE REZULTATE ALE FOTBALULUI ROMANESC CU ANTRENORI ROMANI ??CARE GENERATIE DE AUR ?CE MARE RAHAT AU FACUT ASTIA ? SA NU-MI SPUI DE STEAUA 86 CA MA APUCA DRACII…AIA ERA ECHIPA FAM. CEAUSESCU,DECI ORICE ERA POSIBIL AM ARGUMENTE…DECI,ZI-MI SI MIE LA CE REZULTATE TE REFERI CU ANTRENORI ROMANI….SA NU-MI SPUI DE NU STIU CE CUPA BALCANICA…..NEMA REZUL ,NEMA PATRIOTIZMA….IN REST,VA LASATI PACALITI DE PRESA:REGELE,DIAMANTUL BRILIANTUL,KAISERUL,PRINTUL,DERBI DE ROMANIA,CAAAH…TOTI FOTBALISTII ASTIA AI TAI NU AU NICI MACAR CAT O GIMNASTA A LUI BELA KAROLI,PLECAT IN SUA….SI INCA AU AMANUNT ESENTIAL CARE VA SCAPA TUTUROR;SUNTEM DUPA 1989,NU INAINTE DE 1989……..ASTEPT SINTEZA CU MARILE REZULTATE ALE FOTBALULUI ROMANESC DAR CIFRE NU OPINII,CA LA BASCALEALA,,,,,PS.VALERII MORARU VA SPARGE FOTBALUL ROMANESC CU JUCATORII PE CARE II ADUCE EL DE LA CHISINAU…ROMANI,EVIDENT

    • Tot ce spui ca sa ma contrazici, de fapt sustine afirmatia mea ca suntem IMPOTENTI FOTBALISTIC LA NIVEL NATIONAL.
      In particular, ca sa nu mori de curiozitate, iti raspund.
      Rezultate echipe de club: trei semifinaliste de cupe europene, cu ANTRENORI ROMANI, FARA echipa FAM cum i-ai zis tu, desi antrenorul acelei echipe ERA ROMAN, dar nu-mi dai tu voie sa-l numar, ca asa ti-au zis americanii; sfert de cupa europeana intre echipe romanesti CU antrenori romani. Iar la nivel nationala, daca ti se pare ca locul 4 la un campionat mondial este mizilic, inseamna ca NU EXISTA FOTBAL MONDIAL. Iar acel loc 4 a fost obtinut cu ANTRENOR ROMAN.
      Da’ de cupa balcanica de ce sa nu spun?!? Ti se pare ca sarbii, bulgarii, grecii, albanezii ne sunt inferiori fotbalistic si cupele balcanice au fost obtinute jucand barbut? Pe bune?!?
      Mai citeste articolul meu o data, cu apa rece pe frunte, si POATE raspunzi la ce am scris eu, NU la CE VREA MUSHKII TAI. Desigur, DACA ai ceva a zice in legatura cu subiectul articolului meu. Altminteri, poti striga si JOS COMUNIZMU pe blogul asta. E specializat in asa ceva.
      P.S. Fiindca esti psiholog, ai putea sa scrii o carte in care sa prezinti cazul UNICAT IN ISTORIA MONDIALA, anume cazul Romaniei, in care, in toate domeniile, dar CU PRECADERE IN FOTBAL, pestele NU se impute de la cap, ci de la cur. Fotbalul romanesc are conducatori EXCEPTIONALI dar IMPOTENTA NOASTRA FOTBALISTICA este din vina tuturor celorlalti, de la talpa, care sunt maciuci, si d-aia nu obtinem rezultate.
      Jos comunizmu!

Lasă un răspuns

