Înțelepciune chinezească

Cât timp am fost burlac, nu m-a interesat nimic din ceea ce se numește gospodărie. Până și palton a trebuit să vină mama să-mi facă, pentru că eu umblam în balonzaid și pe viscol. Dacă n-aș fi avut acel balonzaid, probabil aș fi umblat în cămașă!
Apoi, după ce am devenit și eu om la casa mea, am început să strâng. Ba una, ba alta, ba d-aia, ba d-ailaltă. De fiecare dată umblam să iau ce este mai bun. Iar atunci când am avut și eu acces la ce este mai bun, n-am luat decât ceea ce se numește „cap de serie”. Mă rog, damblaua asta n-am avut-o în legătură chiar cu toate cele ce se strâng într-o casă, dar când era vorba de scule audio, foto, sau video nici nu vroiam să aud de ceva ieftin!
Anii au trecut, lumea a progresat. Paradoxal, pe măsură ce oamenii au devenit tot mai răi, au creat tehnologii tot mai bune. Mai bine ar fi fost invers! Iar evoluția tehnologică a făcut ca durata dintre momentul în care o sculă este în top și momentul în care devine desuetă să devină tot mai scurtă. Practic, s-a ajuns în faza în care „divaisurile” pe bază de elemente electronice devin desuete de la un an la altul, dacă nu cumva chiar pe parcursul aceluiași an.
Așa se face că sculele mele „capete de serie”, acuma zac. Unele nici nu mai funcționează, pentru că anumite elemente componente se deteriorează stând, nu funcționând.
Zău dacă nu cred că, în materie de așa ceva, cele mai bune sunt cele de unică întrebuințare. Costă puțin, îți faci treaba cu ele în condiții optime, iar peste o vreme poți să le arunci că, oricum, apar altele mai bune. Și chiar le poți arunca fără să te doară inima gândindu-te cât ai dat pe ele.
Și când mă gândesc că noi îi blamăm pe chinezi că fac obiecte pe care tot noi le considerăm a fi … de unică întrebuințare!

2 gânduri despre „Înțelepciune chinezească

  1. Mie unul mi se pare că în materie de afaceri, chinezii sunt mai evrei decât evreii. Cu produse de unică întrebuințare sau nu, chinezii nu vor decât profit maxim, în timp cât mai scurt. Iar la tocmeală sunt campioni. Parcă îi bat și pe turci și pe evrei. Din punctul acesta de vedere e și asta un fel de înțelepciune.
    Însă neagreată de mine, care nu sunt comerciant ci un simplu consumator, ce nu vrea să le umple buzunarele pentru lucruri ieftine (ori scumpe) și nefiabile.
    Și când mă gândesc ce teniși și bascheți făceau… Pe vremuri jucam fotbal și timp de 12 ani m-am tot rugat de una din perechi să se rupă, ca să-mi și eu alții!

Lasă un răspuns

