Apariție editorială bestială

În sfârșit, a apărut bestialitatea aia de “LA CAPĂTUL DRUMULUI”, acel „BESTIAL BONUS”. Întrucât am prezentat motivația acestui titlu într-o postare anterioară, acolo unde am explicat și cum îmi numără mie Dumnezeu secundele, acuma mă voi rezuma la a menționa câteva dintre titlurile care fac această carte chiar unică, nu numai prin faptul că este ultima, și voi arăta varianta de copertă asupra căreia m-am oprit în final.
ROMANE CONDENSATE – un text care introduce, în premieră mondială, o nouă categorie literară. Parcă mă văd peste vreo sută-două de ani asaltat de părinți: “Nu mai ai, bre, măcar una, îți dau cât vrei pe ea, că-i trebuie lu’ ăla mic la școală, se pregătește pentru facultate. Vrea să dea la relații extraterestre și acolo nu îi primește dacă o lălăie, trebuie să fie succinți, să prezinte esențialul, dar complet”. Iar expunerea teoretică este urmată de trei romane condensate model, respectiv ACADEAUA, VALSUL MIRESII și ANUL PATRU.
MAMA, MAMI și MA’MARE – trei texte care-i vor ajuta pe cei care nu m-au crezut când le-am spus că eu am avut trei mame.
FEMEILE NU SUNT DE PE VENUS – un text care-i va ajuta pe cei care puseseră bani deoparte să se ducă acolo să-și ia nevastă, imaginându-și că vor găsi d-alea tăcute ca VENUS DIN MILO.
METROUL INVERS – un text foarte util celor care și-ar dori să o ia îndărăt, în istorie, întrucât au auzit că ÎNAINTE ERA MAI BINE.
FIRMĂ DE GHICIT ÎN POEZII – un text extrem de util celor foarte întreprinzători. Practic, le semnalez o nișă în afaceri, o nișă în care n-a pătruns nimeni până acum, deci vor fi primii.
SARAMURA – contrar așteptărilor, nu este o rețetă de saramură pescărească, ci … Nu spun, să nu-și imagineze cineva că ar fi vre-o poveste d-aia vânătorească, așa cum spun … pescarii.
COMUNISTUL – un text care-mi permite să râd în hohote încă de acuma, imaginându-mi la ce se vor aștepta cititorii și ce vor descoperi, de fapt! Și mă umflă un râs de-a dreptul homeric când îmi imaginez că joscomuniștii își vor sparge calculatoarele la vederea acestui titlu, iar apoi, după ce vor afla despre ce era, de fapt, vorba, își vor da cu calculatoarele sparte în cap.
CUM AM DEVENIT EU SCRIITOR 1 și 2 – două texte în care explic devenirea mea scriitoricească pentru cei sincer interesați și pentru cei încercați de o curiozitate naturală, firească, nedeterminată de resorturi meschine. Ceilalți pot folosi în continuare formule de genul „Du-te bă, d-aici, tu chiar vrei să te cred!? I-auzi la el! Unde ai mai auzit tu așa ceva?!?”, sau chiar „Ce face ăsta, bă, ne ia de proști!?
MĂ DAU BĂTUT – un text absolut surprinzător, știut fiind faptul că eu nu mă dau niciodată bătut. Totuși, celebrul Matei, formidabilul Matei, cel care a împlinit de curând șapte ani și jumătate, iar m-a învins. Îndrăznesc a afirma, având în vedere toate cele spuse de el (cei interesați îl găsesc și în cărțile mele anterioare), că, dacă omenirea ar avea norocul să se mai ridice câțiva ca el, toate cele ar căpăta noi înțelegeri, cu mult mai raționale și mai de folos oamenilor. Întrucât am aflat-o de-abia după ce am finalizat această carte, voi menționa aici o ultimă afirmație a lui Matei, care-mi spune mie că el este deasupra multor oameni maturi la capitolul ÎNȚELEGERE: “Nu aparține Pământul oamenilor, ci oamenii aparțin Pămîntului”.
NUMAI PELICAN SĂ NU FII – un text numai bun pentru cei care-și imaginau că, dacă s-ar transforma în pelicani, ar scăpa de dificultățile vieții de om.
SCHIMBARE DE NAȚIONALITATE – un text spumos despre naționalitatea … părților dorsale pe care le sărută pătimaș cohorte de gargariști.
ARE CINEVA UN VIRTUAL NORMAL? – text obligatoriu pentru înțelegerea uneia dintre cele mai frumoase povești care au încolțit în mintea mea, anume A CĂZUT O STEA.
CUM AM DEVENIT EU SCULPTOR – aș zice o lectură obligatorie pentru cei care vor să urmeze arte plastice. Metoda mea este absolut originală, garantat.
CUM SĂ SCAPI DINTR-O GAURĂ NEAGRĂ – tot un fel de text obligatoriu pentru cei care se pregătesc să se devină cosmonauți. Că, ei pot ajunge în asemenea situații și e bine să știe ce să ia cu ei la plecare, că … cine știe!
MI S-A STRICAT UITAREA – text obligatoriu pentru cei care vor să înțeleagă … ce am vrut eu să spun acolo unde voi vorbi despre copertă.
SCHIMBARE DE PARADIGMĂ ÎN FILOZOFIA EXISTENȚIALĂ A TURMEI – unul dintre textele mele preferate, din multe motive, unul fiind acela că, din cauza lui, am fost beștelit de un amic care, după ce l-a citit, mi-a zis: “Să nu te mai aud cum te dai lovit că tu n-ai habar de istorie și nici nu te interesează! Păi, mai istorie decât ce ai scris tu aici, n-au scris nici cei mai vestiți istorici. Că, tu ai plecat din preistorie și ai ajuns la zi.”. Ei, poftim! Te pomenești că acuma trebuie să scriu și CUM AM DEVENIT EU ISTORIC, de parcă nu-mi ajungea cum am devenit ba om, ba bolnav psihic model, ba baliză acustică, ba claxon, ba domn, ba chiar și doamnă, ba domnitor, ba Mafalda, etc.
CĂDEREA – un text în care devoalez, pentru prima dată, aventura … Nu mai spun, că iar nu mă crede nimeni până nu citește. Atunci, când vor citi, cu siguranță vor zice: “Păi, zi, bă așa! Acuma mai vii și tu de acasă, te cred“, după care sună la … psihiatru. I-o durea capu’!?!
TRANSFORMAREA ÎN CUVINTE – un text care ne poate ajuta să înțelegem de ce nu putem spune întotdeauna tot ceea ce simțim.
FUNDIȚE – un text de nelipsit atunci când nu știți de ce vi se-ntâmplă ce vi se-ntâmplă, atunci când vi se-ntâmplă.
POPORUL CU MINTE – un text care mi-a provocat dureri în suflet când l-am scris, dar nu puteam să mă fac că nu văd.
ABORDARE SERIOASĂ ÎN REGISTRU UMORISTIC – un text care esențializează experiența mea de peste douăzeci de ani dintr-un domeniu sensibil de activitate. Un text pe care mulți îl vor recepta ca pe un simplu banc. Partea proastă este că tot ca banc îl receptează și destui oameni care activează în respectivul sensibil domeniu. Și mai prost este faptul că nici cei care ar trebui să se bizuie pe activitatea lor nu sunt interesați decât de lozinci. Am preluat acest text din cartea „Despre Intelligence ALTFEL” nu doar pentru că a fost tehnoredactată tot de Margareta ȘERB, ca și aceasta.
Fiind un bonus și nu unul oarecare, ci unul bestial, nu puteau lipsi “poveștile” mele de suflet MOARTEA CĂPRIOAREI, A CĂZUT O STEA, BUSCULADA OLIMPICĂ, CEL MAI MARE REGIZOR, CEA MAI CURATĂ BOMBĂ, PĂRINTE, DINCOLO DE GRATII, FARFURIA ZBURĂTOARE, M-AU FĂCUT OM, RECVIEM PENTRU TATA și … toate celelalte, multe. În fond, fiind operat de toate cataractele … Nu, nu alea din Bucegi, ci cataractele din ochii mei. Deci, fiind operat de toate cataractele, trebuie să-mi tratez ochii cu lacrimi, așa că … În loc să cumpăr d-alea sintetice, de la farmacie, mai bine citesc poveștile mele de suflet și … am rezolvat tratamentul pentru ochi folosind un produs natural!
Cei care s-au înscris, deja, pe lista doritorilor să achiziționeze această carte sunt așteptați cu propuneri când să ne vedem pentru a le preda minunăția dorită, dar după data de 06.09.2016. Nu de alta, dar până atunci nu sunt eu acasă și, se știe, când pisica nu-i acasă … Rectific, când pisoiul nu-i acasă, cărțile nu ies din casă! Până atunci au timp să se hotărască și cei nehotărâți.
Este pură întâmplare faptul că apariția cărții este în preajma deschiderii anului școlar de anul acesta, căci de-abia peste vreo 200 de ani se va deschide anul școlar cu recenzia acestui volum!
Cei care așteaptă lansarea cărții așteaptă în zadar. Nu va exista așa ceva!
Aoleu! Era să uita coperta! Noroc că “mi s-a stricat uitarea”, că, altminteri, aș fi reușit să uit! Asta am ales-o.

COPERTA - La capătul drumului

Câteva precizări pentru cei care au avut bunăvoința a se pronunța în legătură cu variantele de copertă expuse prima dată:
-Imaginea din dreapta este coperta I-a, iar imaginea din stânga este coperta a IV-a.
-Podețul de pe coperta I-a reprezintă drumul meu prin literatură și este pavat, normal, cu cărțile mele, iar scândura pe care este scris titlul cărții este semnul clar că acest CAPĂT DE DRUM este bătut în cuie. Pentru cei cu predispoziție pentru stricat cheful oamenilor, precizez că acele cărți au rămas în urma trecerii mele pe acel drum, nu am călcat pe ele, că nici n-aș fi avut cum, decât dacă aș fi mers d-a-ndărătelea, chestiune pe care mi-o tot doresc, dar nu-mi reușește.
-Cele două texte de pe coperta a IV-a sunt reprezentative în cel mai înalt grad pentru ceea ce am scris eu (FINAL) și pentru mine, cel care sunt (CLEPSIDRA).
Sper să nu mă întrebe nimeni la ce mă uitam eu de acolo, de pe coperta a IV-a, că asta chiar nu pot să spun aici! Îl rog și pe prietenul meu din copilărie János MÓZES, cel care a realizat minunata și sugestiva copertă, și care știe cel mai bine la ce mă uitam, să nu spună!
Celor care au cârcotit în legătură cu varianta de copertă pe care am ales-o, le pot arăta că a fost atât de bine apreciată de foarte mulți oameni, încât și-au bătut-o în cuie pe perete, să o aibă în fața ochilor ca pe o icoană. Iată și dovada celor spuse de mine. Mi-a fost trimisă tot de prietenul meu din copilărie, János MÓZES.

Bătut în cuie

Nu, fotografia nu a fost făcută la mine în sufragerie, că eu nu țin apă în pahar, iar zaibărul este roșu întunecat, nu e incolor.
N.B. Cumpărătorii cărții, care doresc melodiile la care se face referire în unele texte, le pot primi dacă îmi indică o adresă de e-mail.
P.S. Cândva, la un cabinet medical fiind, ca să iau rezultatele unor analize care nu erau prea … rele, ca să destind atmosfera i-am spus medicului de familie să pună un afiș pe ușă cu „ÎNCHIRIEM PACIENT CU ANALIZE NU PREA RELE, ÎNALT, FRUMOS, PUTERNIC, DEȘTEPT. ARE UN SINGUR DEFECT- E CAM MODEST”. Cineva aflat prin preajmă m-a corectat spunând că modestia nu este un defect, ci doar un impediment.
În cazul ăsta n-am să mă împiedic într-un simplu impediment și voi declara: Aceasta este CEA MAI BUNĂ CARTE A MEA, din toate punctele de vedere, INDIFERENT DE CE VOR ZICE CRITICII, MAI ALES CEI CARE NU O VOR CITI. Acord compensații celor care pot dovedi, cu argumente, că nu este așa. Și, ca să citez un banc cu un cioban cu oi albe și oi negre, la o eventuală întrebare de genul „Păi, și, celelalte cărți?” aș răspunde „Și celelalte!
La final, voi răstălmăci vorbele celei care a tehnoredactat această minunăție de carte. Iar prin răstălmăcire mi-a ieșit așa: „Păcat că e ultima! Te opriși taman acuma când învățaseși să scrii, ca măgarul lui Buridan, care a murit tocmai când învățase să nu mai mănânce deloc”.
P.S.-2 Îi răspund aici celui care m-a-ntrebat ce o să fac de-acum încolo dacă nu o să mai scriu. Ar fi putut să înțeleagă și singur, dacă s-ar fi aplecat și ar fi studiat coperta cu maximă atenție, ca și când ar fi urmat să susțină un … examen de copertă.
Cum, adică, ce fac? Mă sui în copac! Ziua, stau în partea frunzită, noaptea în partea umbrită. Și nu va ști nimeni ce fac, copacul fiind … dincolo de CAPĂTUL DRUMULUI.
***
Pentru cei foarte, foarte curioși precizez că toate cărțile mele sunt OFICIALE. Adică, se regăsesc în evidența Bibliotecii Naționale, precum și prin bibliotecile instituțiilor prin care am activat eu de-a lungul carierei, mai puțin instituția de la care am ieșit la pensie. Întrucât am fost șters din evidențele de acolo, nu le-am trimis niciuna din cărțile mele. Nu de alta, dar n-am vrut să intre în panică oamenii aceia, trezindu-se cu niște cărți de la … un mort! Poate, nici n-am muncit, ci doar oi fi visat eu! În fond, ce mare scofală vreo douăzeci și ceva de ani?! Poate chiar ar trebui să-mi cer scuze că am trecut pe acolo.
Și, desigur, se mai găsesc și prin diverse biblioteci împrăștiate prin cele vreo 15 locații de pe teritoriul Patriei, de la Cluj până la Mangalia, de la Craiova până la Focșani, de la Drobeta Turnu-Severin până la Tulcea, trecând prin Târgu Jiu, Râmnicu Vâlcea, Pitești, Buzău, Constanța, Babadag, Brăila, Sibiu, București și iar București, și iar Constanța, și iar Mangalia, pe unde am fost invitat să le prezint, pe vremea când și vroiam, și puteam să o fac. Acolo unde se găsesc și celelalte cărți ale mele, pe care, ajungând la capătul drumului, le voi enumera în ordinea apariției: ALTFEL trecând prin viață-vol.1&2, Zâmbete ALTFEL, Despre Intelligence ALTFEL, Cronicile unui scandalagiu ALTFEL, Maidanisme literare sau Tablouri din cuvinte, Alte cronici ale aceluiași scandalagiu, Sfârșitul unui roman ratat.
O ultimă precizare: Eseurile, tabletele, poveștile sau oricum li s-o zice textelor din această carte nu mai sunt disponibile pe blog.
***
Celor care nu au lecturat expunerea de motive referitoare la titlul acestei cărți, sau au uitat ce au citit, le ofer linkul la care se găsește acea expunere
https://altfel.wordpress.com/2016/08/12/am-salvat-lumea-literara/

16 gânduri despre „Apariție editorială bestială

  1. Felicitări! Congratulations! Vreau și eu un exemplar! La mulți ani și scuză-mă că nu te-am felicitat în ziua în care ai implinit frumoasa vârstă de….ani!!

    • Salut rezervistule, de fapt retasule ! Daca mai ai poze cu mine pe Ibricul MIRCEA, suna-ma ,sau cauta-ma pe NET.Multe pupaturi, ca doar facem parte din tribul…. RETRASILOR.

      • Lui eU
        Daca cel caruia te-ai adresat nu-ti stie pseudonimul eU, ma indoiesc ca va acorda atentie acestui mesaj, mai ales ca asta este pe un blog pe care el nu intra decat atunci cand ii semnalez eu ceva. Eu, care administrez acest blog si ti-am vazut si adresa de e-mail, marturisesc ca nu-mi suna cunoscut numele, desi mi-am trait si eu raul de mare pe bricul MIRCEA, multi ani.

  2. Marinica,ti rog sa nu ma bifezi,nici sa ma treci pe lista,ci doar sa-mi trimiti ‘CAPATUL DE DRUM’ si suplimentul muzical,pentru care iti trimit acum,doar multumiri.
    Sanatate si spor in toate cele bune,frumoase si necesare!

    • Ghini bre, Costică, dar după 06.09. Iti dau un semnal atunci.
      P.S. Melodiile ti le trimit cand vei avea cartea, caci farmecul lor deriva din ceea ce vei citi, acolo unde le mentionez.

  3. Pe mine nu ma bucura deloc aceasta decizie dar o respect si va doresc multa, multa sanatate.
    Felicitari pentru intregul parcurs: de la Podari pana la … Capat
    Vreau si eu ” bonusul”.
    Va multumesc, Sa traiti!

    • Ionel,
      Te trecui pe lista. Sincer sa fiu, ma asteptam sa-l vrei si-ti spun si de ce. Te-ai gandit ca, peste vreo 200 de ani, avand colectia completa, o sa le vinzi bine si te vei imbogati.
      P.S. Mi-adusei aminte ca esti oltean, deci n-ai cum sa gandesti asa. Asa ca, nu stiu ce vei face peste doua sute de ani, fapt pt care te rog sa nu uiti atunci sa-mi spui tu, ca sa nu raman prost.

  4. Omule , nu fac nici-un comentariu . Doar vreau sa am colectia completa ( oare ? ) . Plus suplimentul muzical . Sper ca acum sa nu apuci pe „alte drumuri ” ! Astept !

Lasă un răspuns

