Regula lu’ 38

Primii pantofi buni ai mei au fost o pereche de pantofi de antilopă. Așa li se zicea atunci, pantofi de antilopă. Mi-i dăduse tata, când mă făcusem „băiat mare”, adică aveam vreo 15 ani, terminasem școala generală și reușisem la examenul de admitere la liceu. Erau cei mai buni pantofi ai lui, dar nu puteau să-mi cumpere unii noi, că n-aveau cu ce. La vremea aia, tata avea 38 de ani.
Zilele astea am constatat cu surprindere că cei mai buni pantofi ai mei acuma, când m-am făcut și mai mare decât mare, sunt niște pantofi pe care mi i-a dat fiul meu. Nu pentru că n-aș fi avut cu ce să-mi cumpăr, ci pentru că, deși sunt chiar grozavi, el nu-i mai purta, întrucât … Nici nu mai contează motivele, căci, făcând un calcul simplu, am descoperit că, atunci când mi i-a dat, fiul meu avea … 38 de ani. Și, deși sunt alt model decât cei de la tata, și pantofii de la fiul meu sunt tot de antilopă!
Și uite așa am descoperit eu regula lu’38. Cum sună?
Aici îl bag la înaintare pe „nea Gigi”, că mă prăpădesc după stilul lui când o dă pe d-astea: „Deci, voi vreți să vă spun io regula lu’ 38. Vreți să vă spun eu regula lu’ 38?! Bă, voi vreți să vă spune io regula lu’ 38? Io-te că nu v-o spun!”

Da, da’ eu sunt mai milos ca nea Gigi, așa că o spun. Ia-ți, dom’le, pantofi de antilopă, să ai ce da la 38 de ani. Fie lu’ ăl mic, fie lu’ ăl bătrân. Că, ce dracu te faci, dacă n-ai pantofi de antilopă? Ce-i dai când faci 38?!?

2 gânduri despre „Regula lu’ 38

  1. Regula din ultimul paragraf o fi valabilă și la multiplu de 38 ? În caz că se aplică și la multiplu, ar cam trebui să încep să colind magazinele după „marfă” din antilopă că am observat sincope în aprovizionarea cu sortimentul ăsta …

    • Nici tata, nici eu, nici fiul meu nu am apucat sa traim nici macar primul multiplu de 38, dar n-ar fi de mirare. Nu e rau sa-i aveti acolo, ca, poate, vreun nepot, sau stranepot … Stiti ca moda retro se abate adeseori asupra omenirii.

Lasă un răspuns

