Trilema

Am citit pe una din pastele de dinți pe care le folosesc, formula „Pastă de dinți profesională”. Chestia asta mi-a provocat o uimire tridimensională. Că, d-aia i-am și zis trilemă, nu i-am zis bilemă … pardon, dilemă, așa cum se numesc uimirile bidimensionale.
Cele trei dimensiuni ale uimirii mele sunt următoarele:
1. O fi pasta asta de dinți destinată profesorilor?!
2. Or exista profesioniști în spălatul pe dinți? Adică, d-ăia care se spală opt ore pe zi, cinci zile pe săptămână, iar sâmbăta, duminica și în sărbătorile legale, inclusiv alea religioase, nu se spală?
3. Sau există profesioniști în spălatul pe dinți, care vin și te spală cu pastă d-aia?! Trebuie să-i plătesc eu când mă spală pe dinți, sau îi plătește firma care produce pasta, din banii pe care-i dau eu ca să o cumpăr? Or fi și … spălătorese, în profesia asta?!
Dacă m-aș mai screme nițel, cred că aș mai scoate o dimensiune a uimirii, dar mă abțin fiindcă nu știu cum i-aș zice. Patrulemă?! Să nu creadă cineva că am vrut să zic patrulă, dar am greși când am scris. Așa că, mă opresc în trilema mea.

6 gânduri despre „Trilema

  1. Este rezultatul inculturii celor care se adresează publicului. Dar și a unui învățământ deficitar, mai ales în ce privește limba română. Prinde tot mai mult teren „romgleza”. Și asta după ureche! În ce privește trilema, poți spune și „cvadrilema”, că doar suntem urmașii romanilor!

    • Oare suntem urmașii romanilor, ori ai Romei, având în vedere că în prima jumătate a mileniului întâi populația din capitala imperiului era superioară din punct de vedere al diversității „multiculturale” trăitorilor din legendarul Turn Babel …
      Și … așa ne-am ales noi cu asemenea „bogăție” de beteșuguri, adunate de la puzderia de plebei care bucurau inimile „glorioșilor cuceritori” !

  2. Domnule Rădulescu, este vorba de romanii/latinii acceptați de istoria noastră. În ce mă privește, cred că nu noi suntem urmașii romanilor, ci romanii/latinii sunt urmașii dacilor! Și sunt destule dovezi în acest sens! Dacă puteți găsi cartea lui Iosif Constantin Drăgan „Noi, Tracii”, veți găsi astfel de dovezi, existente și în arhivele Vaticanului.

    • Am citit că în arhivele Vaticanului ar fi asemenea afirmații și nu am contraargumente, însă chiar dacă aș „descoperi” posibilitatea de a le găsi, nu aș fi interesat, dar până ne-or venera italienii și vesticii în general că pe „urmașii de drept” ai lui Isus în Europa, aș fi foarte fericit dacă „împricinații” ne-ar „invita” (chiar și cu jumătate de gură) în Schengen ! Cât privește comportamentul nostru atipic în multe privințe, prefer să-l pun pe seama „Babilonului roman” ! Cu deosebit respect d-le doctor !

  3. aș prefera să fiu dac și nu roman… mai ales dacă ținem seama de nepăsarea noastră în fața multiplelor amenințări la sănătatea și viața noastră. Dac fiind, aș putea întâmpina „ultimul drum” cu fața destinsă, chiar vesel, bucuros că merg la MARELE ZEU, indiferent cine și unde-o fi EL !?!

  4. Stimați colegi, faptul că dacii au fost diferiți față d celelalte popoare din Europa și nu numai, ei fiind un popor tribal, care nu a cunoscut sclavagismul, a avut ca rezultat o evoluție diferită, prin faptul că nu au cunoscut feudalismul. Din această cauză, ei au continuat să trăiască în regim tribal, feudalismul fiind foarte slab în societatea dacă tribală. De fapt, capitalismul a apărut, fragil, pe teritoriul devenit românesc, abia la începutul secolului IX, cu peste 200 de ani mai târziu față de restul Europei. Diferența s-a menținut și în ce privește instaurarea capitalismului, care a apărut, timid, în România la sfârșitul sec. IX-începutul sec. XX, iar structurarea materială a acestei forme de societate s-a realizat, material, în perioada 1962-1989, fiind deformată de caracterul politic. Din această cauză, popoarele avansate din Europa nu au înțeles și nu înțeleg faptul că structura socială de „Națiune”, în sensul modern, consolidată prin dezvoltarea solidă a economiei avansate nu funcționează corespunzător în România. Mai mult, structura de „Națiune, care începuse să se cristalizeze în perioada de dezvoltare economică, a fost blocată prin schimbare bruscă, nepregătită, a sistemului social, datorită dereglării substanțiale a situației economice și sociale. Dacă cineva dorește să cunoască mai mult pe această temă, îi pot trimite un esseu pe care l-am difuzat, ca psihosociolog, cu câteva luni în urmă.

Lasă un răspuns

