Dincoace de cuvinte

Adeseori m-am lăudat cu extraordinarul meu talent … involuntar de a spune ceea ce vreau să spun într-o manieră care le permite partenerilor de dialog, sau celor care citesc ce scriu, să înțeleagă altceva, adeseori cu totul altceva, iar uneori chiar diametral opus față de ce aș fi vrut eu să se înțeleagă. Nu cred că există vreun premiu pentru această categorie de … d-ăștia ca mine, că nu știu cum să le zic. Nu există pentru că ăia care ar fi putut inventa un asemenea premiu sunt ofticoși. S-ar fi ofticat, întrucât eu aș fi obținut singur toate premiile, adică și premiul întâi, și premiul al doilea, și premiul al treilea și chiar și mențiunile speciale. De unde știu? Păi, eu am chestia asta de la natură, nu am făcut nici-o pregătire specifică, nu mă antrenez special pentru așa ceva. Practic, doar ce aș apare eu acolo unde s-ar acorda premiile astea, și alea, adică premiile, ar veni singure la mine pentru că m-ar citi de la distanță.
Cam 72,18% dintre ființele de genul masculin care mi-au cumpărat cărțile mi-au spus că au fost citite cu mare drag și au fost foarte bine apreciate de soțiile, mamele, soacrele, fiicele lor. Adăugând și ființele de genul feminin care mi-au lăudat scrierile, m-am trezit în situația de a mă întreba singur dacă nu cumva eu scriu literatură … de damă. M-am întrebat sincer cum s-o explica trecerea de care se bucură scrierile mele în ochii cititoarelor. Atât de sincer, încât mi-am formulat întrebarea asta și cu voce tare, într-un moment în care mă aflam înconjurat de mai multe cititoare. Iar una dintre ele mi-a răspuns: “Pentru că noi pătrundem mai ușor dincolo de cuvinte”.
Deși a trecut mai bine de un an de la momentul respectiv, de-abia zilele astea mi-am dat seama de ce înțeleg partenerii mei de dialog altceva decât vreau eu să spun. Pentru că eu, ăsta care sunt, nu sunt acolo. Eu nu sunt dincolo de cuvinte. Eu sunt aici. Sunt … dincoace de cuvinte.

Lasă un răspuns

