Drum întins

Mi-a luat 70 de ani ca să-mi dau seama că nici Dumnezeu nu se pricepe mai bine ca mine la rezistența materialelor. Dacă s-ar fi priceput ar fi știut că solicitările dinamice uzează mai mult și mai repede și ne făcea dracului … pardon, ne făcea Dumnezeului mai statici. Nu, nu să stăm toată ziua în fața calculatorului, cum stau eu acuma. Ne-ar fi făcut să evoluăm mai uniform, adică să nu petrecem copilăria sărind într-un picior, ca să ajungem la bătrânețe să mergem târâș.
Am înțeles lucrul ăsta când mi-am amintit că anumite manifestări ale organismului meu, manifestări care mă aruncă fie în brațele medicilor, fie în pragul disperării, fie mă bagă în gura soției care mă cicălește să mă duc la doctor până mă duc, ca să scap de cicăleală, anumite manifestări, ziceam, le aveam și cînd eram tânăr. Iar atunci, mă durea exact în pix, sau ziceam că așa e normal. Acuma de ce nu mă mai doare în pix, sau de ce nu mai zic că așa e normal? Fiindcă am obosit de atâta sărit într-un picior, în copilărie, și de pasul ștrengarului în tinerețe, ambele variante de deplasare fiind foarte solicitante în raport cu mersul molcom.
D-aia zic, dacă Dumnezeu s-ar fi priceput la rezistența materialelor, ne făcea mai statici. Adică, nu mai săream într-un picior în copilărie, nu mai mergeam cu pasul ștrengarului în tinerețe, ci mergeam potolit, așezat, molcom. La modul ăsta, eventual și cu un toiag în mână, am fi ținut la drum întins. Poate, chiar am fi ajuns până la El. Puneam toiagul deoparte, ne așezam în fața Lui și-I ziceam: “Băă, moșule, da departe te-așezași! Mi-a luat o viață-ntreagă să ajung la tine. Hai, scoate și tu tablele alea, să te fac o partidă, că pe urmă mă duc să mă culc pe steaua mea, că-s frânt de oboseală”.

2 gânduri despre „Drum întins

    • Eu cred ca ar vrea da’ nu nimereste. Pai, de cate mii de ani tot face la noi … Probabil, nu prea se pricepe si nici n-are pe cine sa consulte, acolo, unde este arondat.

Lasă un răspuns

