Când se urcă scroafa în copac

Dom’le, Creangă a folosit din plin vorba populară și este considerat clasic. Așa că, de ce m-aș teme eu să o folosesc? Ce, că o să fiu și eu declarat clasic!?!
Expresia din titlu este cunoscută în popor. Ca orice vorbă din popor, nici asta n-a apărut aiurea, fără legătură cu realitatea. Sigur, deși n-a urmat studii filologice de nivel înalt, poporul are un talent înăscut în a apela la metafore dintre cele mai neașteptate, dar pline de tâlc.
Car’va’zică, ce face scroafa când ajunge în copac? Păi, ce să facă, face kk în capul celor de sub copac.
Expresia mi-a fost readusă în memorie de ceea ce s-a-ntâmplat azi, când cineva și-a manifestat indignarea aproape proletară față de faptul că o instituție a statului de drept a întreprins un demers absolut legal. După părerea scroafei suite în copac, în statul de drept nimeni n-are voie să facă nimic altceva, decât să stea sub copac să le dăruiască ea tot ce e capabilă.
Mă bucur nespus gândindu-mă la românii care au depus eforturi serioase pentru a urca scroafa în copac. Chiar trepidez de fericire la gândul că ei trepidează de fericire acuma, când scroafa le dăruiește ce știe ea să facă!
P.S. Ura, am scăpat! Am mutat televizorul din camera prin care eram nevoit să trec ca să mă duc la closet. Oricum, m-am lămurit că nimeni nu vrea, de fapt, democrație, ci doar să împrăștie cu bidineaua vrăjeli politice despre democrație.

4 gânduri despre „Când se urcă scroafa în copac

  1. Acum, că „l-ați dat de gol”, sper să nu așteptați să guițe de fericire ! La mine în cartier, în fruntea „trupelor” care defilau înainte de alegerile prezidențiale din 2014, era dl. Petre Roman în carne și oase, dar … fără plovăr … După afirmația cu „mormanul de fiare vechi” (când se referea la industria autohtonă – pe vremea când era premier), aceasta a fost din punctul meu de vedere, a doua gafă politică uriașă pe care a comis-o ! Este de fapt dovada că acest domn are „convingeri” după cum bate vântu’ (dar … nu cel pus „la păstrare” în prezent) !

    • Necazul meu cel mare este ca MALDARE DE ROMANI or NU PRICEP ca au in frunte un BORFAS ORDINAR, or TOCMAI ASTA DORESC. Numai un borfas s-ar fi putut scandaliza de demersul AVOCATULUI POPORULUI. Caci, ce se poate intampla? CCR poate constata ca legea ESTE constitutionala, ceea ce NU INTELEG de ce l-ar deranja pe BORFAS, sau poate constata ca NU este constitutionala. Se pare ca ASTA L-AR DERANJA CUMPLIT PE BORFAS, intrucat pe el NU-L INTERESEAZA LEGILE SI CONSTITUTIA ci NUMAI CE VREA MUSHKII FALCILOR LUI.
      In ceea ce-l priveste pe Petre Roman, ma rezum la a zice: „Cine-i asta? E ala care-si vopseste parul ca sa para ce nu este?! Pai, eu nu dau doi bani pe d-astia!”

Lasă un răspuns

