De ce a fost dărâmat comunismul

În sfârșit am înțeles și eu de ce a fost dărâmat comunismul. Desigur, mă refer la comunismul românesc, căci nu am cunoștință să fi existat pe Pământ comunism, altundeva decât în mințile unor oameni și pe niște foi de hârtie.
Multă vreme m-am tot întrebat de ce o fi fost nevoie să fie dărâmat acel comunism românesc, din moment ce nu văd nimic mai bun în loc, în afara faptului că acuma pot să beau whisky până intru în comă alcoolică și pot să mă umflu cu cafea, în loc de nechezol. Căci, să fim serioși, noi am procedat pur țigănește și, o dată cu lăturile, am aruncat și puradelul din copaie. Adică, noi nu ne-am rezumat la a dărâma ce era prost, ci, mai ales, ne-am concentrat pe a distruge tot ce era bun.
Astăzi am înțeles de ce am procedat așa. Pentru că, pur și simplu, nu se mai putea suporta comportamentul celor de la vârful puterii de atunci. Păi, ăia, orice îi întrebai, te trimiteau la documentele partidului și la cuvântările tovarășului.
Acum, lucrurile s-au schimbat. Am înțeles urmărind conferința de presă a purtătoarei de … tăceri a președintelui. Căci, asta a făcut duduia, ne-a prezentat tăcerile prezidențiale față de scandalul momentului.
Iată, d-asta a fost nevoie să dărâmăm comunismul. Ca să poată ajunge mari, ăștia care ne sfidează cu zâmbetul pe buze.
Sigur, eu, individual, și fără pretenția de a fi mama Omida, îmi imaginez că bietul președinte nu poate vorbi înainte de a primi bilețelul cu ce să spună, de la cei la care-și petrece el concediile în Florida. D-aia a și trimis-o pe duduia aia, căci, aia, muiere fiind, știe să dea din gură fără să spună absolut nimic. Bănuiesc, fără să am habar, că nu e nici măritată și nici copii n-are. Că, altminteri, bărba-su ar fi lăsat-o și până și copiii i-ar fi fugit de acasă de rușine, când ar fi văzut-o cât de lamentabil s-a prezentat. Mă întreb dacă nu cumva i-o fi chemat pe jurnaliști la conferința aia de presă doar ca să facă mișto de ei. Adică, să-i pună să-și rupă picioarele prin nămeți, doar ca să o vadă pe ea cum zâmbește tâmp.

P.S. Am greșit când am spus că n-ar fi existat comunism pe Pământ! Există! În chibuțurile din Israel. O spun în cunoștință de cauză, am fost acolo, nu vorbesc din ce mi-au povestit alții, sau din ce am citit în presă, sau din ce am auzit la Europa Liberă, la Vocea Americii sau la Radio Erevan!

 

10 gânduri despre „De ce a fost dărâmat comunismul

  1. Am râs de unul SINGUR citind două fraze excepționale !!! (FELICITĂRI INVIDIOASE dar prietenoase! Pe bune!!! Hahahahahahaha)
    Citez:
    ’’Căci, asta a făcut duduia, ne-a prezentat tăcerile prezidențiale față de scandalul momentului.’’
    Și:
    ’’Bănuiesc, fără să am habar, că nu e nici măritată și nici copii n-are. Că, altminteri, bărba-su ar fi lăsat-o și până și copiii i-ar fi fugit de acasă de rușine, când ar fi văzut-o cât de lamentabil s-a prezentat.’’

  2. Eu o felicit. Și-a îndeplinit foarte bine funcția de marionetă vorbitoare. La așa păpușar, așa marionetă. A scos o conferință de presă și din piatră seacă. Comunismul a fost dărâmat de niște ”prieteni” ai președintelui împușcat pe fondul unei emoții colective. ”Prietenii” se săturaseră că nu aveau nici unde să-și cheltuiască banii, nici să facă alții din afaceri specifice mafiei. Doar informația a venit de la cel mai informat român. In al treilea rând, mai bine un zâmbet tâmp decât un rânjet de fălci. Copiii nu trebuie să viseze urât la sfârșit de vacanță.

    • A fost PENIBILA si RUSINOS DE NE-PROFESIONISTA si am sa va dau un singur exemplu. Stia ca va vorbi despre faptul ca cel despre care urla lumea a fost si a discutat cu presedintele. DACA ar fi fost profesionista, nu doar limbista, era firesc sa-si imagineze ca va fi intrebata CINE A MAI FOST LA ACEA INTALNIRE si sa pregateasca un raspuns PLAUZIBIL, desigur, cu acordul sefului ale carui taceri ni le comunica ea. Ce si cum a raspuns ea cand i s-a pus aceasta intrebare a fost SUB NIVELUL UNEI BROASTE RAIOASE.

  3. Pe timpul liceului am luat cunostinta de un curent in lirica, ” principiul formelor fara fond” adica, sa compui o poezie fara sa te gandesti la o tema anume, sa notezi doar ce cuvinte iti vin instantaneu in minte. Pe scurt sa spui vorbe fara un inteles. La acea vreme nu ma gandeam ca ma voi mai intalni cu acest principiu, dar iarasi, „Voila” . Principiul amintit nu a ” prins”, adeptii fiind putini si destepti pentru ca si au dat seama ca o astfel de „opera” nu are viitor. Sper ca si Presedintia sa fie la fel de desteapta ca adeptii amintitului principiu.

    • Iti urez sa ti se implineasca sperantele! In ceea ce ma priveste, am MARI si SERIOASE DUBII ca ACTUALA PRESEDINTIE STIE, POATE si, mai ales, VREA sa se destepte. In fond, NU ARE NICI-UN INTERES in a se destepta, ci DIMPOTRIVA.

  4. Comunism? Nici vorbă! Singura țară în care a fost și este încă ceva „comunism” este Israelul! Să nu uităm că cei care au „inventat” comunismul erau evrei germani! Dacă este să facem o paralelă, „comunismul vechi” se baza pe „clasa muncitoare și conducătrorii ei”! În prezent, „clasa muncitoare” nu mai există! Au rămas numai „conducătorii” proveniți din toate țările, care se străduiesc să conducă tot sistemul de alianțe, exceptând „populațiile de rând”, care nu mai contează decât ca „mână delucru ieftină” pentru toate centrele de putere.

  5. o nedumerire: cei care au inventat comunismul au fost evrei germani ori khazari germani ? fiindcă în chibuțuri se spetesc muncind urmașii khazarilor Europei de est și câțiva din vest… evrei, poate 10%… printre șefi și manageri !!!

    • Uite ca nu mi-a trecut prin cap sa-i intreb chestia asta atunci cand, dupa ce am mancat mancarea pregatita de cei care stiau sa gateasca, mi-am spalat singur farfuria. Ca, in comunism nu exista servitori, face fiecare ce stie/poate si pune la dispozitia tuturor, fara sa intrebe ce primeste in schimb. Iar de primit primeste ce are nevoie. Numai ca, acolo, nu sunt considerate nevoi dorintele de a avea a 14-a masina, a 39-a cravata, si altele la fel. Oricum, nu era nici-un roman pe acolo, pt ca ar fi vorbit cu noi, nu? Ca s-a anuntat ca suntem o delegatie din Romania.

Lasă un răspuns

