La umbra plopului

N-a avut ce face cineva și m-a-ntrebat cum pot eu să susțin prostia că și plantele ar fi tot fiiințe, și, pe deasupra, și superioare omului. Neavând nici eu ce face, l-am luat de mână și l-am dus lângă un plop.
-Uite, vezi plopul ăsta? Și el s-a născut, a crescut și, într-o zi, va muri. Iar cât timp trăiește, se hrănește, se hidratează. Ca și tine. Tu, de ce eștii ființă, iar el nu?!?
-!!!…
-Dacă mă suiam în capul tău, la propriu, pe când eram copil, dădeai cu mine de pământ. În capul acestui plop m-am suit de nenumărate ori și el nu s-a supărat niciodată pe mine. De ce crezi că ai fi tu superior plopului?
-!!!…
-Tu primești în casa ta alte ființe, din alte specii, să le oferi adăpost? Ca, de exemplu, niște vrăbiuțe. Că, plopul le primește.
-!!!…
-Tu dăruiești vara umbră, cuiva?! Că și pe tine te bate soarele în cap, vara, nu numai pe el.
-….
-Auzit-ai tu, vreodată, vreun plop mințind?! L-ai auzit depunând mărturii mincinoase?! A, că nu-l întreabă nimeni, nu înseamnă că el n-ar spune adevărul. Dacă pe tine nu te întreabă nimeni despre extratereștri, înseamnă că tu n-ai spune adevărul cunoscut ție, dacă ai fi întrebat?!
-!!!…
Ajuns aici, mi s-a făcut milă și l-am lăsat. Nu știa că eu cunosc limbajul plopului și nu și-a imaginat că știu atâtea despre plop. Adevărul este că nici eu nu știusem că știu. Am aflat din … zodiacul copacilor. Așa scrie acolo, că aș fi plop. Așa s-ar explica relația mea formidabilă cu plopul de lângă casă, în care mă suiam în fiecare zi, din el săream pe casă, intram pe luminator în pod și de acolo … aterizam în casă, speriind-o pe ființa pentru care eu eram de-a dreptul Soarele Universului, nicidecum plop, ma’mare.

4 gânduri despre „La umbra plopului

    • Si Cosbuc a adus vorba de ei, în MAMA. Asta ca sa ma rezum la poeziile pe care ÎNCĂ le mai știu eu. Ca să concluzionez, văzând cele două nume mari, aș zice, ca orice modest, … „Suntem câțiva care ne avem bine cu plopii”!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.