Credibilitate românească

După ce am re-semnalat articolul „Demnitate de împrumut”, postat în urmă cu doi ani, am avut un dialog cu un coleg pe tema demnității. Rezulta că nu vom putea fi niciodată credibili, atâta vreme cât suntem lipsiți de demnitate. Iar omenirea ne vede și ne tratează după cum merită să fie tratați cei lipsiți de demnitate, cei care, firesc, nu sunt credibili.
Am găsit o mostră de „credibilitate românească”. Acea credibilitate care rezultă din faptul că „una zicem și alta fumăm”! Este un extras dintr-un interviu cu un candidat la șefia PNL.
Înainte de Congres nu sunt posibile alte „transferuri?
Eu nu am susţinut niciodată traseismul politic, ba dimpotrivă, am fost un adversar al traseismului politic. Cred că PNL are nevoie de o punere în valoare a bazei Partidului Naţional Liberal, a resursei umane pe care o deţine şi de asemenea are nevoie să se deschidă spre oameni din societate, foarte mulţi oameni care nu au mai făcut politică, oameni care îmbrăţişează ideile liberale şi care vor să pună umărul la punerea lor în practică.
Cum le răspundeţi celor care se tem că noul PNL ar putea avea soarta PNŢ-CD? Au fost destui care au vorbit deschis despre această variantă.
Nu ştiu la ce voci vă referiţi, eu am convingerea că PNL va redeveni forţa de dreapta care va câştiga alegerile.
Cum va mişca PNL electoratul la viitoarele alegeri? În decembrie anul trecut nu a ieşit deloc aşa cum v-aţi dorit. 60% dintre români au stat acasă, dezamăgiţi şi scârbiţi de actuala clasă politică, fără să vadă în PNL o alternativă credibilă.
Prin lideri credibili, prin mesaje adecvate, prin programe, proiecte serioase şi prezentând societăţii o viziune asupra dezvoltării României.”
Cetățeanul intervievat se consideră un lider credibil, dar, credibilitatea lui este, vizibil și de pe Lună, una românească. Pentru că, el afirmă apăsat că este adversar al traseismului politic, dar se face că nu știe că jumătate din membrii partidului lui sunt traseiști, proveniți din alt partid, partid în care ajunseseră venind din alte partide.
Știu, urmează ca admiratorii și susținătorii credibilității românești să-mi explice, desigur științific, cum cele două partide s-au iubit într-o noapte și au născut partidul unic. Ceea ce, chiar aș fi în stare să cred!
Și, fiindcă veni vorba de liberali și liberalism, pe mine nu mă convinge nimeni din țara asta că este liberal, atâta vreme cât nu aud pe nimeni spunând PRIN NOI ÎNȘINE! Or fi liber-schimbiști, când vine vorba de neveste, or fi liber-cugetători din punct de vedere sexual, dar LIBERALI demni și credibili NU! Din acest punct de vedere, Ceaușescu era CU MULT MAI LIBERAL decât sunt ăștia care-și zic liberali acuma.

Un gând despre „Credibilitate românească

  1. Nu am alt comentariu decât cuvintele lui Victor Socaciu (și ăsta parcă era liberal, ori s-a făcut peste noapte): Ăia hoți, ăștia hoți, Mama lor la toți! Toți oamenii politici sunt vechii comuniști sau uteciști într-o nouă prezentare (ca la detergenți)…
    Avea dreptate și hâtrul Păstorel, la accederea la putere a comuniștilor, când a văzut componența conducerii : „…Căpitane nu fii trist, Garda merge înainte, Prin Partidul Comunist.”

Lasă un răspuns

