Biznis

În sfârșit, am ajuns și noi în etapa în care, pe primul loc al existenței noastre, se află biznisul. Mă rog, noi am ajuns mergând de-a-ndărătelea. Probabil, de aia merg și biznisurile la noi tot de-a-ndărătelea.
Din ce am citit eu până acuma și din reclamele care se fac unor asemenea … întâmplări, principala preocupare atunci când te apuci de un biznis este să-l dezvolți până la un anumit nivel, iar ajuns acolo, să-l vinzi. Practic, obiectivul biznisului nu este ce faci în el, ci vinderea lui.
Ajuns aici cu constatările, mi s-au împreunat sprâncenele ridicându-se în sus și m-am întrebat dacă n-am putea împrumuta metoda asta de biznis și pentru viață. Căci, să fim serioși, omenirea a ajuns în etapa în care chiar și viața este tot un biznis. Păi, dacă se consumă mai mult timp cu biznisul decât cu mâncarea, cu odihna, cu nevasta, cu copiii, cu … ce altceva mai este viața asta? Mă rog, dacă nu este chiar un biznis de sine stătător, dar o anexă de biznis tot este.
Oare cum s-ar putea adapta metoda de biznis la viață? Să zicem că trăim, trăim, trăim, până la o anumită vârstă, la care am deveni buni de vândut. Iar atunci, să ne răscumpere Dumnezeu într-o tranzacție profitabilă pentru El. Că, ne-ar lua maturi, experimentați, eficienți, bogați și ne-ar lăsa proști și săraci.
Aaa, da, uitasem! Proști, săraci și … tineri!
Ia să vedem, nu se găsește vreun expert din ăia care ne învață cum să ne vindem biznisul exact când merge mai bine, să ne explice cum am putea face această tranzacție?! Parcă-i văd că nu se bagă, întrucât am zis eu că tranzacția asta n-ar fi profitabilă pentru noi. Da’ ce, dom’le, n-am voie să vând în pierdere!?!

P.S. a doua zi. Am uitat ceea ce vroiam, de fapt, să spun ieri, atunci când m-am apucat să scriu rândurile de mai sus.

Păi, dacă, vânzarea biznisului atunci când e în floare este metodă obișnuită, chiar recomandată, în societatea capitalistă, de ce suntem atât de perfizi și ne dăm ochii peste cap când unii oameni își vând copiii, atunci când pot scoate sume frumușele pe ei, adică exact când recomandă specialiștii în biznis? Ce mai contează dacă-i vând pentru organe sau fiindcă n-au cu ce să-i țină?! De ce îl amestecăm pe Dumnezeu când discutăm acest biznis? Când trimitem hoardele de ucigași plătiți să omoare copii în Vietnam, în Afganistan, în Siria, în Irak, de ce nu ne dăm ochii peste cap și de ce nu-l invocăm pe Dumnezeu?!?

Lasă un răspuns

