Întrebare fără răspuns

Este fără răspuns din partea mea, dar, poate, altcineva are răspuns. Eu nu răspund pentru că nu știu, nu pentru că aș fi curios să văd ce zic alții!
Car’va’zică, în limba română, cuvântul OM este de genul … Da’ chiar așa, de ce gen ar trebui să fie cuvântul om?! Am mai povestit eu că, atunci când am ajuns la școala din Podari, acolo se știa că cele trei genuri sunt masculin … Pardon, scuze, ladies first! Deci, cele trei genuri sunt feminin, masculin și AMBIGEN. Nu se știa de neutru.
Revenind la omul meu, deci, în limba română, cuvântul om este de genul masculin. Ce semnificație are chestia asta? Fetele nu sunt tot oameni?!? Sau, atunci când sunt tratate ca oameni, ele nu mai sunt de genul feminin? Dar când cineva se adresează unei mulțimi cu formula „Măi, oameni buni …”, cui se adresează? Și băieților și fetelor, sau numai ființelor de genul masculin?!? E adevărat că la un concurs Eurovision am văzut o femeie de genul masculin, dar chiar atât de multe femei de genul masculin să fi apărut pe Terra, încât să se justifice genul masculin al cuvântului OM?!?
Și uite așa, parcă văd că mâine-poimâine se ia cine știu eu de mine, întrebându-mă „Da ce te iei, bă, de oameni?!”. Chiar ar fi îndreptățită o asemenea întrebare. Mie mi-ar place. Ar rezulta, indubitabil, că eu … nu mă iau de fete! Nu!?

5 gânduri despre „Întrebare fără răspuns

    • Am inteles. Fetele nu sunt oameni, iar baietii nu sunt persoane. Inseamna ca pronumele personal EL nu se refera si la baieti, ci numai la bursuci, popândăi, cuci si alte … persoane d-astea. Caci, baietii nefiind persoane, nu exista pronume personal pentru ei.

  1. Referitor la întrebarea dumneavoastră dacă „perechile” noastre care ne-au făcut fericiți, adăugând fiercăruia calitatea de „părinte”, întră în categoria oamenilor, deși sunt de genul feminin : deseori da, însă mai există și situații când „evită” dim motive care rămân necunoscute majorității bărbaților … Normal ! Totdeauna soții sunt vinovați, chiar dacă afară de respirație nu i-a dat nimic de gol că ar fi „comis” ceva reprobabil …

  2. Este interesantă dilema! Numai că noțiunea de OM definește specia. Este o noțiune similară cu cea de ANIMAL! Atât boul, cât și vaca sunt animale. Fiecare în varianta sa. Dar nu prea am auzit de animale care să fie GAY!!

    • 1. Deci, cand aud indemnul „Fii, ba, om” sa inteleg ca sunt indemnat sa fiu specie?
      2. Nu ati auzit de animale GUY pt ca animalele au evoluat si au ajuns cu mult deasupra … speciei denumite om. Ele au renuntat si la minciuni, nu numai la GUY. D-aia nici nu mai exista politicieni printre animale, dar nici simpatizanti, protestatari, mitingisti.
      Si la crime au renuntat. Ele omoara numai ce mananca si numai pt a manca. Am vazut lei dormind langa niste caprioare. Erau satui, iar cand sunt satui nu omoara pe nimeni si nimic.
      Oamenii ii mananca pe cei care-i ucid? Si chiar asa de multi mananca? Nu mananca nici macar toate animalele pe care le ucid, ca de oamenii pe care-i ucid nu mai zic.

Lasă un răspuns

