Noapte de Paşte

Am fost la bisericã în noaptea de Înviere. Nu ştiu de ce, dar, în împrejurãri ca acestea, eu mã amestec în discuţiile tuturor celor ce trec pe lângã mine, încât fiul meu pe bunã dreptate mi-a zis: “Tu nu te gândeşti cã s-ar putea sã-ţi sarã careva în cap cã te amesteci unde nu-ţi fierbe oala!?”. Mãrturisesc cã nu mã gândisem! În capul meu nu încãpea ideea cã într-o astfel de noapte se poate supãra cineva fiindcã-i adresezi câteva vorbe, chiar fãrã sã-l cunoşti. Mai mult, parcã mã simţeam chiar dator sã mã amestec în toate discuţiile!
Cum mergeam spre casã, am trecut pe lângã o mamã cu bãieţelul ei de câţiva ani, de mânã. Cam de când mã ducea pe mine ma’mare la bisericã, de Paşte, în copilãrie, nu mai vãzusem copii aşa mici la bisericã. E adevãrat cã nici nu prea am mai fost, sau, când ajungeam, foarte rar, nu aveam ochi pentru copii.
Amândoi, mama şi bãieţelul, aveau câte o lumânare în mânã. Nu ştiu ce vorbiserã pânã atunci, dar, când am trecut pe lângã ei, bãieţelul i-a zis mamei lui: “Da’ nenea de ce are cu capac?”, iar din glasul lui rãzbãtea o profundã nedumerire, care-l împiedica sã trãiascã liber. Am întors privirea şi l-am şi vãzut. Arãta ca şi când una din cele mai mari nenorociri s-ar fi abãtut asupra întregii omeniri. Tot atunci am vãzut şi motivul indignãrii lui. Nici lumânarea lui, nici cea a mamei lui, nu aveau capac, flacãra fiind bãtutã de adierea aerului, gata-gata sã fie stinsã, iar el nu înţelegea de ce lumânarea mea are capac protector, iar a lui nu.
Nu puteam sã merg mai departe şi sã-l las aşa, nefericit! M-am întors din mers şi i-am spus: “Nenea are capac fiindcã este … bãtrân şi are barbã albã”. Ce altceva aş fi putut sã-i spun ca sã-l scot din starea de profundã tristeţe?! Iar fizionomia lui s-a schimbat, de parcã ar fi zis: “Ei, dacã d-aia are nenea capac, atunci n-am de ce sã mã supãr”.
O duioasã adiere de aer mã scãlda în mirosul tare al pomilor înfloriţi, iar lumea continua sã se ducã spre bisericã, salutându-se, cunoscuţi şi necunoscuţi.
Hristos a-nviat! Adevãrat a-nviat!”.
Noapte de Paşte.
Din volumul “ALTFEL trecând prin viață

Un gând despre „Noapte de Paşte

Lasă un răspuns

