Ai cui or fi oamenii ăștia?

Poate nu mi-aș fi adus aminte de subiectul ăsta, dacă n-ar fi ajuns iarăși la mine niște materiale în care ni se reamintește ce tare era unitatea anti-KGB din securitate și cum era Iliescu omul rușilor, fiindcă făcuse studiile la ruși.
Car’va’zică, cei care făcuseră studiile la ruși erau considerați oamenii rușilor. Eu nu știu de ce și cum ajuseseră oamenii ăia la studii la ruși, nici cum erau studiile acolo. Sunt sigur că unii ajunseseră pe bază de pile, alții bătuseră tare din pinteni, fiind preocupați exclusiv de propriul cv, nicidecum de ceea ce aveau ei de făcut, dar nu știu dacă toți ajunseseră așa.
Zic că nu știu cum era la acele studii pentru că eu n-am ajuns acolo, întrucât am refuzat să mă duc. N-am făcut-o fiindcă aș fi fost luptător anti-comunist, cum se laudă acuma unii care atunci îi pupau în cur pe ruși, ci pentru că mi s-a părut pierdere de timp, în condițiile în care nu știam limba rusă. Iar pe mine nu mă interesa cv-ul, la fel cum nu m-a interesat nici după ’89, atunci când am refuzat să mă duc în Germania, la un curs foarte bine văzut, când e vorba de cv-uri, dar care nu mă interesa pe mine, chiar dacă, de data asta știam limba, pentru că era în engleză.
Am cunoscut direct, personal, doar câțiva oameni care făcuseră studiile la ruși. Nu mulți. Unii erau de-a dreptul admirabili, câțiva au ajuns profesori, fiind idolatrizați de generații întregi de studenți, alții erau foarte pricepuți profesional. Am cunoscut și unu care era un fel de idol al cadeților pentru că era … excepțional ca fotbalist! Am auzit și de câțiva care au fost dați afară din armată, dar nu știu din ce motive. Poate …
Acuma, i-aș întreba pe cei care fâlfâie în continuare chestia asta cu oamenii rușilor, Iliescu fiind invocat invariabil, fâlfâitorii uitând, însă, că și Raluca Țurcanu a făcut studiile tot la ruși, i-aș întreba, zic, dacă ăia erau oamenii rușilor doar fiindcă făcuseră studiile la ruși, oamenii care au făcut studii prin USA, la diverse academii despre care ni se spune că sunt cele mai titrate, deși nu-mi dau seama ce-o însemna academie titrată (O fi având denumirea înscrisă pe frontispiciu? O fi fost declarată … academie onorifică?!?), oamenii ăștia, zic, ai cui or fi?!?
M-ar interesa ce ar răspunde fâlfâitorii de lozinci ACUMA, nu peste 50 de ani. Că, peste 50 de ani s-ar putea să aud că erau … tot oamenii rușilor, trimiși la studii în SUA ca să-i spioneze pe americani, nu?!

7 gânduri despre „Ai cui or fi oamenii ăștia?

  1. Cred că ne aflăm în „etapa” în care un politician se afirmă doar prin cantitate de mizerii pe care e în stare să o arunce în scăfârlia adversarilor ! Așa se cuantifică „meritocrația” în această perioadă, iar calitățile proprii sunt lipsite de orice urmă de importanță … Nu-i stârniți, că specimenele de care pomeniți sunt în stare să susțină că și Eminescu a făcut studiile la universitatea Lomonosov … și de acolo ni se trage dezastrul de la „Colectiv” !

    • Pai, si ce, nu-i asa? O sa vedeti ca peste 50 se va adeveri si profetia mea. Se va constata ca cei care au facut studiile la academii titrate din USA au fost trimisi acolo de rusi. La fel cum, in 89, in Romania a fost lovitura de stat ruseasca. O lovitura de stat in urma careia rusii au predat Romania americanilor, ca sa o transforme in colonie si baza pentru rachetele lor. Desigur, o colonie democratica.
      De fapt, initial am vrut sa spun ca sunt oamenii nord-coreenilor, dar nu sunt sigur ca va mai exista RPD Coreeana peste 50 de ani.
      Sunt infiorator de alergic la „meritocratia” asta bazata pe lozinci, limbism, minciuna si marsavii. Pe astia, dupa cum m-am mai laudat, n-o sa-i iert nici cand se vor bucura ei crezand ca am disparut din viata lor. Sa vedeti ce cosmaruri o sa le provoc in somn!

  2. Cei care au făcut studii la ruși pe vremea când eram și noi mai tineri au profitat de un avantaj serios: au învățat limba rusă! Din păcate pntru ei, după 1964, când ne-am cam „pus” cu rușii, deschizând porțile spre occident. Militarii au simțit primi această situație. Toți care făcuseră studii în U.R.S.S.au fost foarte atent verificați de către organele noastre de supraveghere. Rezultatul a fost că cei la care nu s-a găsit nimic au fost mutați în funcții inferioare, în care nu aveau acces la secrete militare, alții au fost eliminați din Armată, respectiv cei care păstrau relații cu militari din GRU sau din alte structuri militare. Primi scoși din Armată au fost cei care se căsătoriseră cu rusoaice. Unii dentre aceștia s-au „retras” chiar în Uniunea Sovietică. Să sperăm că nu se va întâmpla la fel cu militari care lucrează acum în străinătate!

    • Deci, ai cui ziceati ca sunt cei cu studiile facute la academii titrate din USA?!? Si cine ziceati ca-i monitorizeaza foarte atent?!?

  3. NUMAI PROBLEME RIDICI;AI CUI SUNT AIA CASATORITI CU FRANTUZOAICE,DACA AIA CASATORITI CU RUSOAICE….DAR AIA CASATORITI CU SASOAICE /?TRAIASCA INTERNATIONALISMUL BURGHEZ

  4. RĂSPUNSUL ESTE CLAR: CE SE FĂCEA PE VREMEA RUȘILOR, SE REPETĂ ACUM, CU AMERICANII. SĂ SPERĂM CĂ CEI CARE TREBUIE SĂ AIBĂ GRIJĂ, SUNT AI NOȘTRI! DACĂ MAI AVEM!

Lasă un răspuns

