Luna de miere

Sunt cetățean european și nord-atlantic, cu interese din Canada până-n Afganistan. De aceea, văzând în filme că așa se face, am petrecut și eu luna de miere când m-am căsătorit. Numai că, fiind și balcanic și varșovian pe vremea aia, luna mea de miere a durat trei zile. O zi la dus, una de stat acolo, în luna de miere, și una la întors.
Nu știu de ce, luna de miere am petrecut-o la Sinaia. Eu, la Sinaia, n-am mai ajuns decât după foarte, foarte mulți ani, vreo 26, când am fost acolo cu niște delegații străine. Cred că de aia s-a ales Sinaia ca destinație, ca să-l vadă și străinii pe ăla care și-a petrecut acolo luna de miere. Soția mea, însă, se duce și acuma, în fiecare an, la Sinaia, împreună cu fiica noastră.
Cum ziceam, luna mea de miere a durat trei zile, cu tot cu drumul până acolo și de acolo înapoi. Iar în ziua aia în care am stat acolo, să fiu al naibii dacă mai țin minte ce am făcut. Cred că ne-am dus la cota 1400, ca să beau și eu o bere … alpină. Că, de mâncat ceva, … cu ce?!
Mi-am adus aminte de luna de miere zilele astea când, cotrobăind prin albumele cu fotografii, soția a bufnit în râs. Mi-a arătat și mie motivul râsului ei. O fotografie în care, doi tineri, posibil eu și cu ea, erau lângă un urs din ăla împăiat, cum foloseau fotografii ambulanți ca să atragă naivii ca noi. Eu eram îmbrăcat cu balonzaidul pe care mi-l făcuse mama ca să nu mai umblu și iarna doar în cămașă. Că, pe vremea aia, tare greu o mai duceam. N-aveam decât 2.000 de lei pe lună leafa, iar pentru cazare și masă nu plăteam nimic, pentru că locuiam la vapor și tot acolo aveam și masa asigurată. Cu toate astea, mie nu-mi ajungeau banii. Cred că prevăzusem de atunci vremurile grele de acuma și strângeam bani deoparte. Așa se face că, atunci când m-am căsătorit, după trei ani de burlăcie, aveam la CEC … 25 de lei.
Să revin la motivul de râs, căci ce am spus acuma nu se vedea în poza aia. Scria pe poză Sinaia-1971, iar în subsolul pozei, sub imaginea cu cei doi tineri, … că d-aia a bufnit în râs soția mea, scria FATĂ CU BĂIAT LA URS.
Așa ne-a identificat pe noi fotograful ambulant. Adevărul este că la atât se rezuma existența noastră, atunci, în 1971.

2 gânduri despre „Luna de miere

Lasă un răspuns

