Polul copilăriei

Acum vreo două zile am sunat-o pe doctorița … Mă rog, pe una din doctorițele mele, că eu am mai multe. De ochi, de urechi, de inimă, de piele, de plămâni, de stomac, de cot, de genunchi, de nervi, de de toate, de … Am sunat-o s-o-ntreb dacă e pregătită să mă facă model. Săraca, nu citise „Modelul” și nu înțelegea ce vreau să zic. Acu, fie vorba între noi, nici alții n-au citit „Modelul” și nici nu mai au cum să-l citească decât atunci când va apare „MIC TRATAT DE MEDICINĂ”, că a dispărut de pe blog.
Atunci am întrebat-o direct dacă o găsesc a doua zi la cabinet. Mi-a răspuns „Păi, băi, moșule, nu știi că până pe … are toată lumea vacanță?!”. Nu știam, așa că i-am răspuns și eu „Ia uite, bă, și eu tocmai acum m-am găsit să ies la pensie! Am pierdut vacanța, că, dacă nu ieșeam la pensie, aveam și eu vacanță, da’ așa …”. Probabil, a ajuns să cunoască ceva, ceva din mine, că mi-a replicat „Sau, dacă erai copil, că și copiii au vacanță”.
Când mi-a zis chestia asta mi s-a declanșat mecanismul imaginației. Salariat n-am cum să mai devin că nu-mi permite guvernul. Deși se vaită toți că nu mai sunt bani de pensii, dacă ai ajuns la o anumită vârstă nu te lasă să muncești, ca să produci bani. Da’ copil?!? Că, de strâmbat mă strâmb mai ceva ca ei, de mofturos sunt mai mofturos ca ei, de răsfățat nu mai zic, așa că am toate calitățile necesare pentru a redeveni copil. Chiar ieri, în metrou, am tras o repriză de strâmbături cu o tipă super-mișto, vreo trei-maxim patru ani, de nu mai putea să se oprească din râs maică-sa, o tipă cam trecută, vreo 27, dacă nu chiar 28 de ani.
Da, da’ cum fac? Unde mă duc și cum mă așez ca să redevin copil? Că, dacă aș vrea să devin om de zăpadă, de exemplu … Oare, ăștia or avea vacanță?! Deci, dacă aș vrea să devin om de zăpadă, m-aș așeza la Polul Nord. Dacă aș vrea să devin pinguin, m-aș așeza la Polul Sud. Dacă aș vrea să devin capitalist și democrat, m-aș așeza la Polul Vest. Dacă aș vrea să devin comunist nenorocit, care distruge democrația mondială, m-aș așeza la Polul Est. Da’ dacă vreau să devin copil, unde mă așez? Oare, o exista și Polul Copilăriei? Că, acolo cred că ar trebui să mă așez.
Altminteri, iar rămân fără vacanță, tocmai acuma, când am ieșit la pensie.
02.06.2017, ora 05.15, puțin înainte de a pleca să o văd pe mama, SINGURA ființă în raport cu care eu chiar sunt copil; cred că acolo, lângă ea, este Polul Copilăriei mele.

Lasă un răspuns

