A plecat mama

Victoria LIPAN venise în lumea asta pe 04 august 1926, cu numai 20 de ani înaintea mea. A plecat astăzi, după o perioadă de chinuri datorate vârstei. Prin ce a trecut știe numai sora mea Tatiana, cea care a avut grijă de ea în ultimii ani și care i-a stat la căpătâi până la ultima răsuflare.
Nu voi relua ce am scris despre mama, dar nu pot să nu spun că-i datorez în exclusivitate drumul meu în viață. Este adevărat, tata mi-a inoculat ura față de minciună și atașamentul total, necondiționat, față de cinste și corectitudine și tot el mi-a dat șansa de a o îmbrățișa pe regina muzicii, cum considera el vioara. Toate celelalte, însă, le datorez mamei. Ea a fost singura care m-a susținut pe drumul pe care am apucat-o atunci când, la 16 ani, am plecat de acasă. Reușita mea prin școlile prin care am trecut o datorez tot ei, pentru că, nu pot să nu reiau această afirmație absolut corectă și obiectivă, dacă nu era ea, aș fi fost în stare să rămân repetent încă din clasa întâia.
Adeseori am afirmat că Dumnezeu a avut grijă de mine, împingându-mă pe drumuri pe care nu mă simțeam foarte confortabil, dar care se dovedeau, în final, a fi fost cele mai bune pentru mine. Privind retrospectiv, acuma, pot afirma fără reținere că, pentru mine, MAMA A FOST DUMNEZEU.
Am văzut-o ultima dată în urmă cu câteva săpămâni, atunci când îmi căutam polul copilăriei și mi-am dat seama că numai lângă ea îl pot afla. Nu m-a recunoscut. De fapt, nici nu putea să vorbească, atunci. Foarte rar mai schimbam câteva vorbe prin telefon.
Ultima dată când m-a recunoscut a fost în urmă cu doi ani. Nici atunci nu m-a recunoscut de la început dar, stând mai mult împreună, la un moment dat am văzut cum i se schimbă privirea, mi-a luat mâinile într-ale ei și, privindu-mă tandru,mi-a spus „Ce micuț erai”.
Azi a plecat. Nu pot să-i spun decât așa cum îi spuneam încă de când am plecat de acasă, ori de câte ori ne-am întâlnit, destul de rar, sau am vorbit la telefon: SĂRUT MÂNA MAMĂ!

6 gânduri despre „A plecat mama

Lasă un răspuns

