Senectute

Dacă m-ar fi întrebat cineva, în urmă cu două zile, ce e aia senectute, n-aș fi știut să spun mai mult decât „E o chestie d-aia așa, care vine când știe ea, se așează cum vrea ea și dă chestii d-alea”. Sigur că, pentru oamenii supradotați, definiția mea aproape academică ar fi fost suficient de lămuritoare, da’ ce m-aș fi făcut cu ceilalți?! Că, pe Pământ, mai suntem și unii d-ăștia care nu suntem supradotați, ci suntem doar foarte inteligenți.
Norocul meu a fost că, în urmă cu două zile, m-a ajutat o pisică să înțeleg și eu ce este senectutea, astfel încât să o pot defini pe înțelesul tuturor. Cum mergeam eu așa, în sus, spre stadion, o pisică albă a dat să traverseze strada prin fața mea. Știind din experiențe anterioare că pisicile nu dau doi bani pe mine și trebuie să le las să-și facă damblalele, că altminteri mă iau la întrebări, m-am oprit să nu-i deranjez traversarea. Numai că, pisica albă s-a oprit și ea. De acolo, de jos, unde era ea, s-a uita la mine de sus în jos, ca orice pisică și … s-a retras. Într-o fracțiune de secundă i-am citit în privire gândul. Își zicea „Oh, sorry, senectutea first”. Că, uitasem să spun, era o pisică NATO.
Nedumerit, mi-am văzut de drum dar m-am uitat și după pisică. Mă gândeam că, poate, nu i-am citit bine privirea și ea s-o fi întors numai fiindcă-și adusese aminte că uitase ceva pe foc și-i era să nu se ardă. Nu! Citisem bine. După ce am trecut eu, a traversat și ea strada.
Și uite așa am descoperit eu definiția senectuții. Senectutea este atunci când până și pisica te lasă să treci strada înaintea ei.

4 gânduri despre „Senectute

  1. Carpe diem…
    Mai tânăr ești decât vei fi
    Și mai bătrân ca niciodată,
    Trăiește-ți clipa ce ți-e dată,
    Că alta nu vei mai primi.

    Când pleci de-acasă, câteodată,
    Tu să te bucuri că mai vii,
    Pe unde stai încă mai știi
    Și-acasă… cineva te-așteaptă.

    Pe față, unde-aveai pistrui,
    Pete hepatice-s perechi,
    Inima bate-n ritm nebun
    Și venele ți-s albăstrui
    Iar pentru tine, tot ce-i bun,
    Sunt ritmuri, filme, vinuri … vechi.
    Grig M.D.
    La ora asta nu pot face filosofie, că mă doare ce n-am (capul????) Las pe alții să gândească profund, eu încă dorm, nu se vede?

    • Da’ ce frumos dormi, Marinica! Sa nu-ti fie de deochi! Iti inteleg perfect durerea, pt ca, zilele trecute, cineva m-a indemnat „Ia gandeste-te si tu, sa vezi daca nu …”. Doar ce-a apucat sa zica sa ma gandesc, ca m-a si pocnit durerea acolo unde, pe vremuri, aveam instalatia de gandit.

    • Am luat si eu modelul limbistilor care zic ca, in Romania, fabricile, tevile de irigatii, caile ferate etc. erau comuniste. In cazul asta, firesc, in ziua de azi, pisicile, cainii, limbricii, pecinginea sunt NATO, nu?!?

Lasă un răspuns

