Modelul fotbalistic

Când eram copii, tare ne mai plăcea să copiem câte ceva din conduita fotbaliștilor. Ba să purtăm jambiere ca ale lor, ba să purtăm tricouri ca ale lor, ba să sărim ca ei atunci când dădeam și noi câte un gol, ba să ne pieptănăm ca ei, etc. Era maniera în care ne credeam și noi fotbaliști. Iar modelele noastre nu erau dintre fotbaliștii marilor echipe, căci, pe vremea aia, neavând televizor, nici nu aveam acces la ei. Pentru noi, modelele erau printre cei care jucau în echipa de fotbal a comunei, sau a fabricii, sau ai vreunei echipe de la oraș, pentru cei mai norocoși, care ajungeau și pe la oraș, chiar dacă echipa aia activa într-o divizie inferioară. Pentru noi, tot zei erau acei fotbaliști.
Au trecut anii, n-am mai urmărit fenomenul modelelor fotbalistice. Poate s-a perpetuat, poate s-a dezvoltat, poate …
Zilele astea, oarecum obligat să umblu mai mult, am avut o revelație. Acuma știe tot omul cum reacționează unii fotbaliști, chiar celebri, nu din echipa satului, atunci când înscriu gol. Iau mingea, și-o bagă sub tricou în zona abdomenului și aleargă de nebuni sugându-și degetul mare de la mână. Am înțeles că gestul lor ar fi un fel de omagiu adus soțiilor, sau prietenelor lor, care, tocmai atunci, sunt gravide și urmează să le aducă pui respectivilor fotbaliști.
Și, cum ziceam, zilele astea am avut o revelație. Am observat că moda … modelelor fotbalistice din vremea copilăriei mele nu numai că n-a dispărut, ci a ajuns pe noi culmi. Acuma, nu numai copiii au modele fotbalistice, ci și unii tineri, unii maturi și chiar și unii bătrâni. I-am văzut eu pe stradă. Umblau cu … mingea băgată sub tricou, în zona abdomenului. Sunt curios când vor începe să-și sugă și degetul mare de la mână!

Lasă un răspuns

